שוטר מג"ב יועמד לדין לאחר שאיים על דובר יצהר

בארגון זכויות האדם ביש"ע מברכים על החלטת המשטרה, שהתבססה על תיעוד וידאו שהוכיח כיצד איים השוטר ואמר: "הכדור הזה יהיה בשביל המצח שלך"

חדשות כיפה אורי פולק 03/08/11 19:32 ג באב התשעא

שוטר מג"ב יועמד לדין לאחר שאיים על דובר יצהר
הקול היהודי, צילום: הקול היהודי

סמל מחלקה במג"ב יועמד לדין משמעתי בעקבות תלונה שהגיש ארגון זכויות האדם ביש"ע, לאחר שתועד שהוא מאיים ברצח על דובר היישוב יצהר, אברהם בנימין.

באירוע שהתקיים בחודש ינואר האחרון, התעמתו מספר צעירים מקומיים עם כוח צה"ל שנכנס ליצהר בג'יפ צבאי. במהלך העימות פונצ'ר אחד מגלגלי הרכב, ואחד מחיילי הכוח ירה באוויר. כמה שעות לאחר מכן הגיע להתנחלות כוח של משמר הגבול, מלווה בשוטרים כחולים, וביצע חיפוש בכמה קרוונים שבהם מתגוררים תלמידי "ישיבת עוד יוסף חי". הכוח ביקש תעודות זהות מהעוברים ושבים.

במקום התפתח ויכוח בין הצעירים לבין השוטרים, כשדובר יצהר, אברהם בנימין, הגיע לצלם את האירוע. בנימין נדרש על ידי השוטרים לעזוב את המקום, מאחר שלא נשא עליו תעודת זהות. במהלך ויכוח שהתנהל בין השוטרים, הבחין בנימין כי המחסנית ברובה של אחד השוטרים נמצאת במצב "הכנס" וכי התריס של הנשק פתוח, מה שעורר אצלו את החשד כי לשוטר יש כדור חי בקנה.

בנימין פנה אל השוטר ושאל אותו אם יש כדור בקנהו, ונענה: "הכדור הזה יהיה בשביל המצח שלך". האירוע תועד והועבר כראיה נגד השוטר, בתלונה שהגיש ארגון זכויות האדם ביש"ע. בתשובה שנמסרה לארגון היום, נאמר כי "לא יעלה על הדעת ובשום מצב כי שוטר במשטרת ישראל יבטא כלפי אזרח בצורה שאינה הולמת זו" - וכי השוטר יועמד לדין משמעתי.

"משטרת ישראל צריכה לשדר לשוטריה שוב ושוב את המסר כי היא מבצעת את תפקידה למען שלום האזרחים ולא כנגדם", אמרה היום אורית סטרוק, מנהלת ארגון זכויות האדם ביש"ע. לדבריה, "האלימות המילולית של השוטר מעידה כי הוא נשא בקרבו מטענים של איבה כלפי תושבי יצהר ולכן התבטא כך. אני מקווה שמח"ש יבינו כי גם אלימות מילולית היא מסוכנת ומגיעה בסופו של דבר למעשים".

דובר יצהר ברך היום על החלטת המשטרה ואמר כי "דבריו החמורים שיקפו יחס בעייתי של פיקוד המשטרה כלפי המתיישבים". בנימין הביע תקווה כי מדובר ב"צעד ראשון בשיקום ובשינוי ההכרחי של התנהלות המשטרה ביחס ליצהר ולמשימותיה בהתיישבות כולה".