שוחררו חמשת חיילי גולני שנשלחו למחבוש

מפקד פיקוד הצפון חנן את החיילים לאחר שהוריהם טענו כי כשצולמו עם חולצות "גולני נלחם באויבים ולא מגרש יהודים" – הם לא היו מודעים לכך שמדובר במחאה פוליטית

חדשות כיפה אורי פולק 30/06/11 12:08 כח בסיון התשעא

שוחררו חמשת חיילי גולני שנשלחו למחבוש
מירי צחי באדיבות וועד מתיישבי השומרון, צילום: מירי צחי באדיבות וועד מתיישבי השומרון

מפקד פיקוד הצפון, האלוף גדי אייזנקוט, חנן הבוקר (ה') חמישה מלוחמי גדוד 13 בחטיבת גולני שנשלחו בשבוע שעבר למחבוש, לאחר שצולמו ועליהם חולצות שעליהן נכתב "גולני נלחם באויבים ולא מגרש יהודים". חמשת החיילים ישוחררו היום מהכלא ויחזרו לגדוד ואילו שלושת החיילים האחרים שלא הגישו בקשת חנינה, יוותרו במעצר.

כפי שדווח בכיפה, בתום טקס סיום מסלול ללוחמי גדוד 13 של חטיבת "גולני" שנערך ביום חמישי האחרון, פשטה קבוצה של כעשרה חיילים את המדים הרשמיים ונשארה בחולצת טריקו שעליהן נכתב: "גולני נלחם באויבים ולא מגרש יהודים". הורים רבים ובני משפחותיהם הצטרפו בתמיכה אל אותם חיילים וחיזקו את עמדתם, לפיה חיילים לא יפנו אזרחים יהודים מבתיהם. החיילים נשפטו על ידי מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה אופק בוכריס, ששלח את אחד החיילים ל-30 יום בכלא הצבאי, שניים נוספים ל-20 ימי מחבוש וחייל רביעי ל-18 יום מחבוש.

בני משפחות החיילים טענו לאחר מאסרם כי החיילים לא ידעו כי מדובר במחאה פוליטית כשצולמו כך. "אנחנו איננו חלק מהאידיאולוגיה הזאת. הבנים שלנו התגייסו לצה"ל כדי למלא פקודות ובניגוד מוחלט להשקפת עולמם מישהו עשה להם מארב מתוכנן ונתן להם את החולצות האלה בשעה של התרגשות, ברגע של סיום המסלול, כשהם קיבלו מתנות אחרות, ומישהי עמדה וצילמה אותם מאחור", כתבו המשפחות.

עוד נכתב כי "החיילים קיבלו חולצות כאשר בחזית החולצה מוטבע סמל חטיבת גולני. בדיעבד מתברר שהמטרה הייתה להשתמש בחיילים כפלקט כשבצד האחורי של החולצה נכתבו דברים שאין להם קשר להשקפת העולם, לדרך החיים ולחינוך של הבנים שלנו".