שוואקי לתושבי איתמר: "אתם גיבורים"

ערב עמוס עבר על הזמר החסידי יעקב שוויקי. מהופעה מרגשת בהשתתפות אלפים הגיע שוויקי לביקור ראשון בקבר יוסף בשכם וגם שם היו שירה וריקודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/16 11:38 ו בתמוז התשעו

שוואקי לתושבי איתמר: "אתם גיבורים"
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

אלפי בני אדם בהופעה של שוואקי אמש באיתמר שבשומרון. שוואקי: "תושבי השומרון גיבורים". יונתן רזאל הקדיש את השיר "הצילני נא" לרועי קאפח שנפצע בפיגוע דריסה בשומרון ונישא לפני חודש לבחירת ליבו.

2500 בני אדם הגיעו הערב לחגוג באיתמר יחד עם יעקב שוואקי ויונתן רזאל בהופעה המרכזית של שוואקי הקיץ, שארגנו מועצה אזורית שומרון ומתנ"ס שומרון.

[embed]

]

"אנחנו כאן היום דווקא עכשיו דווקא באיתמר" אמר באירוע יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. "אנחנו עוברים תקופה לא קלה אבל המילים "ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ". מתגלות בשומרון פעם אחר פעם כאמת רצופה".

שוואקי פתח את ההופעה במילים: "אני שר את השיר הראשון ואני חושב לעצמי, זה מקום של גיבורים. אתם גיבורים איתמר. אני אומר את זה מתוך הלב. כשאני שומע פה את הקולות, קולות הילדים, קולות האמהות, ואני נזכר בכל הדברים הנוראים שקרו. יש לי משפחה, 5 ילדים, וכל פעם כל לילה אני רוצה לשמוע את הקולות שלהם. גם כשהם בוכים. לפעמים זה לא קל לעם ישראל מה שאנחנו עוברים. ובכל זאת צריך לומר. הקיום שלנו כאן הוא נס".

שוואקי גם איחל מזל טוב לרועי קאפח פצוע פיגוע הדריסה בשומרון שהתחתן לפני כחודש. יונתן רזאל הקדיש את השיר "הצילני נא" לקאפח וכלתו הטרייה.

מאוחר יותר נכנס שוויקי יחד עם ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן לקבר יוסף בשכם. שוואקי שזו לו הפעם הראשונה שהוא נכנס לקבר יוסף הביע התרגשות רבה ושמחה ופרץ בריקודים ואף שירים במקום.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שהוביל את הכניסה ציין: "הכניסה הזו יחד עם יעקב שוואקי, מספר דקות לאחר שהוא הופיע באיתמר בהופעה הגדולה ביותר בתולדותיה, מוכיחה לנו שוב שההתיישבות חזקה ואינה מתכוונת להרכין ראש בפני הטרור. כי את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק".

[embed]

]

(צילום: מועצה אזורית שומרון)



(צילום: מזכירות איתמר)

(צילום: יניב שמידט)