שוב צרות ביחד: הרב אקסלרוד באולטימטום לרב מזוז

הרב גדליה אקסלרוד מזקני רבני חב"ד דורש מהרב מזוז מנהיגה הרוחני של יחד להבהיר את דעתו בנוגע לנושא הגיור ולא הוא יורה שאסור להצביע ליחד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/02/15 15:13 ז באדר התשעה

שוב צרות ביחד: הרב אקסלרוד באולטימטום לרב מזוז
דוברות, צילום: דוברות

אחד מרבני חב"ד הבכירים, הרב גדליהו אקסלרוד מי שהיה בעברו אב"ד הרבני האזורי בחיפה דורש במכתב שיתפרסם הערב (ה') מפטרונה הרוחני של מפלגת יחד - הרב מאיר מזוז, להבהיר את דעתו בנושא הגיור. הרב מציין כי אם הרב מזוז לא ייענה לדרישה "הרי ששתיקה כהודאה ואסור באיסור חמור להצביע למפלגה שהוא עומד בראשה כמורה הוראה הראשי שלה ויש חילול ה' נורא בהצבעה למפלגה זו.

הרב אקסלרוד מצטט את המכתב שפורסם בשבוע שעבר ומצורף לספרו של הרב אמסלם 'זרע ישראל'. במכתב האמור כותב הרב מזוז כי בכדי להתגייר ולהפוך ליהודי מספיק שיבטיח לאכול כשר ולא לאכול חמץ בפסח ושלא ילך לכנסייה ואין צורך בקיום כל מצוות התורה.

(צילום: צילום מסך )

הרב אקסלרוד מציין במכתבו, כי הוא מקווה שהרב מזוז אינו עומד מאחורי מכתב זה שחלוק על השולחן ערוך וכל הפוסקים והוא דורש מהרב מזוז להתנער ממכתב זה.

הרב אמסלם שבספרו התפרסם המכתב הגיב עם פרסום הדברים כבר לפני כשבועיים ואמר כי מדובר בסילוף דבריו של הרב, "אני מוצא לנכון להדגיש שאין מי שסובר שהגר אינו צריך לקבל מצוות! הויכוח הוא מהיא הפרשנות של אותה קבלת המצוות. כרגיל כשהם לא יכולים להתמודד מול תלמיד חכם הבקיא בנושא אז נשאר נשק ההשמצה והעיוות", כותב הרב אמסלם.

גם מקרבתו של הרב מזוז מיהרו לאחר פרסום הדברים כי "דעת מרן ראש הישיבה היא כדעת כל גדולי ישראל, שאין מקבלין גרים אלא בקבלת עול מצוות מלאה ואמיתית".

לרב מזוז היו בימים האחרונים כמה בעיות עם תמיכת חסידי חב"ד במפלגת יחד לאור דבריו שפורסמו ב'כיפה' מתוך ראיון בו תקף בחריפות רבה את חסידי חב"ד ואמר "אם הרמב"ם היה שומע את המטורפים האלה, את המשוגעים האלה, היה שורף אותם".

מעניין יהיה לראות כיצד יגיב הרב מזוז לדרישתו של הרב אקסלרוד שהיה כאמור אב בית דין והוא בקיא בנושאי הגיור והאם אכן יתנער בפומבי ויבהיר את דעתו בנושא.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן