שוב: מתחם סניף בני עקיבא בבת ים בסכנת סגירה

לפני כשנה הושג מתווה שיאפשר את המשך פעילותו של סניף בני עקיבא בבת ים. כעת עולה כי המתווה נכשל, ובית המשפט הורה על פינוי הסניף עוד השבוע

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 13/12/15 12:54 א בטבת התשעו

שוב: מתחם סניף בני עקיבא בבת ים בסכנת סגירה
עמוד הפייסבוק של ועד הפעולה למען סניף בני עקיבא בבת ים, צילום: עמוד הפייסבוק של ועד הפעולה למען סניף בני עקיבא בבת ים

במשך שלוש שנים נאבקים בבת ים נגד סגירת סניף בני עקיבא בעיר, הכולל בית כנסת וחדר הנצחה לנופלים במערכות ישראל. המאבק החל בשנת 2013 כשנודע לתושבים ולפעילים בסניף כי המתחם נרכש על ידי קבלן בסכום של 7 מיליון שקלים והוא עתיד להרוס את הסניף ולבנות במקומו פרוייקט חדש. היום יתקיים כנס חירום, בעקבות צו חדש של בית המשפט המורה על פינוי המתחם עוד השבוע.

לפני כשנה, באוקטובר 2014, פורסם כי הושג מתווה שביטל את הריסתו של המתחם. זאת בעקבות מפגש שקיימו נציגי המשפחות השכולות ומתפללי בית הכנסת עם מנכ"ל החברה שרכשה את הקרקע. בתום הפגישה הודיע החברה כי היא מוכנה לוותר על העיסקה כמו גם על דרישתה לפיצויים כספיים בגין הנזק שנגרם לה. בעלי החברה אף חזר על ההתחייבות במפגש נוסף שקיים עם קהילת הציונות הדתית בבת-ים, ואף העביר לועד הפעולה מכתב בנושא. "אנחנו לעולם לא נרים יד על בית כנסת" אמר אז.

אמיר אוחנה יו"ר ועדת הפעולה של המאבק מספר ל'כיפה' כי המתווה שעליו דיברו לפני כשנה, לא יצא לפועל והקבלן עדיין מאיים בתביעה. על פי צו משפטי שניתן בשבוע שעבר הורה בית המשפט לפנות את הסניף עד ליום שלישי השבוע.

לטענתו של אוחנה למרות פניות לבית היהודי, במפגלה מסרבים להיחס להריסה הצפויה של הסניף ושל בית הכנסת. "העסקה הזו של המכירה נעשתה ביוזמת הבית היהודי. מצד אחד הובטח לנו בעבר כי המפלגה תשלם את הסכום לקבלן, בשביל שהמתחם לא יימכר, ומצד שני היא לא עושה דבר נגד זה. לצערי המגזר הדתי כנראה לא מעניין את נפתלי בנט, מה שמעניין אותו זה להצליח בפוליטיקה".

במפלגת "הבית היהודי" בחרו שלא להגיב לידיעה.