שוב מפיצים שמועות שקריות בוואטסאפ

בעוד פעילותם של הכוחות בשטח אסורה לפרסום, בוואטסאפ ממשיכים להפיץ שמועות כוזבות אודות מצב החטופים. דובר טלמון: "שמועות נוראיות שיש בהן לפצוע כל לב"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/06/14 13:47 יח בסיון התשעד

היום הרביעי לסריקות אחר הנערים החטופים בעיצומו. כוחות צה"ל מבצעים חיפושים נרחבים באזור חברון, אלפים מתפללים, ויש מי שמעדיף להפיץ שמועות שקריות בוואטסאפ.

בשעות האחרונות מפיצים אלמונים בקבוצות הוואטסאפ השונות טענה לפיה החטופים אינם עוד בחיים, זאת בעוד שהפעילות האמיתית של הכוחות אסורה לפרסום.

השמועות הגיעו גם למשפחות החטופים, אשר התרעמו על השימוש הציני שעושים הכותבים בקבוצות הוואטסאפ, במסווה של צו איסור הפרסום, אשר מאפשר להם להפיץ את הדברים ללא הזמה על ידי התקשורת. “החטופים נלחמו עם הערבים מיד לאחר החטיפה ולפיכך נורו באופן מיידי מתת-מקלע שהיה ברשותם", נכתב בהודעה.

רביד שרון, דובר היישוב טלמון הגיב לדברים בשם בני משפחת שער, המתגוררים במקום. "שוב מתרוצצות שמועות נוראיות שיש בהן לפצוע כל לב. הן הגיעו גם לפה, לבית משפחת שער, אבל כבר למדנו מה ערכן של שמועות ברשתות. ערכתי בדיקות ולדברים הללו אין בסיס של עובדות", אמר.

"העובדה שעם ישראל כולו כואב ומתחשב היא מדהימה, אך בעולם יש גם אנשים מרושעים והמעשים האלה נמשכים. המשפחה יודעת מה חשיבותן של אותן רשתות, שלא ראוי להסתמך עליהן, אבל זה נמצא אצל כל אחד ורץ במהירות". גם בדובר צה"ל הבהירו כי גל השמועות "אינו מבוסס ואינו אחראי. המידע המהימן והמבוסס היחיד הוא זה שיוצא מדובר צה"ל ובקולו. אנו קוראים לציבור לנהוג באחריות ולא לקחת חלק בקידום שמועות בלתי מבוססות", אמר רביד שרון, דובר היישוב ב-ynet.

כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה מתפרסמות הודעות שקריות בוואטסאפ. ביום שישי האחרון, בעוד צו איסור פרסום גורף מוטל על פרטי הפרשה, פרסמו אלמונים בקבוצות הוואטסאפ כי החטופים שוחררו וחיילים נפצעו בתקרית ירי. רק שעות לאחר מכן, הודיע דובר צה"ל כי ההודעה הייתה שקרית.