שוב וונדליזם בהר הזיתים: מצבות נשרפו ונותצו

כעשר מצבות נותצו ושריפה הוצתה בחלקת הפרושים בהר הזיתים כהמשך לגל ההשחתה והוונדליזם שמופעל בהר בשנים האחרונות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/09/15 12:05 יח באלול התשעה

שוב וונדליזם בהר הזיתים: מצבות נשרפו ונותצו
ג'ושוע וונדר, צילום: ג'ושוע וונדר

שוב הושחתו מצבות בהר הזיתים: אש הובערה אמש (ד') בבית העלמין העתיק וכעשר מצבות של קברי יהודים נותצו. כמו כן הוצתו עצים וקוצים בסמוך לבית הקברות, צוות כיבוי שהזועק למקום כיבה את השריפה. ההשחתה וההצתה היו בחלקת הפרושים שבדרך כלל אינה סובלת מהוונדליזם המתרחש בהר. במשטרה מחפשים אחר חשודים.

על פי הערכות כוחות הכיבוי וההיגיון, מדובר בהצתה מכוונת שהיא חלק מגל וונדליזם שמכה בהר בשנים האחרונות. במשטרה אומרים כי הצעדים האחרונים שננקטו על ידיה כהצבת עמדות קבועות בכמה מהמקומות הבעייתיים הובילו לירידה בכמות ההשחתה שבוצעה על ידי ערבים ממזרח ירושלים על רקע לאומני, אולם לא ניתן להשיג שליטה הרמטית על בית העלמין, שנמצא על שטח של 120 דונם.

ג'ושוע וונדר, תושב מעלה הזיתים ויועץ לתנועת רגבים, שצילם את ההרס בהר ועוקב אחריו כבר תקופה מסביר, כי האזור שהושחת הפעם בדרך כלל שקט והפורעים בדרך כלל מעדיפים להכות בצד הדרומי-מזרחי של ההר באזור החלה האפגנית שסבלה פעמים רבות מוונדליזם של הפורעים הערבים.

[embed]https://www.facebook.com/jwander/videos/10103107811043693/?pnref=story[/embed]

לפני כחודש סיירו בהר חברי ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ דוד אמסלם, והטיחו ביקורת על תפקודה של המשטרה, שלדבריהם קיבלה תקציבים ואמצעים טכנולוגיים, אך ההשחתה נמשכת. סגן מפקד מחוז ירושלים, תת-ניצב אבשלום פלד, הגיב לחברי הכנסת וציין כי חלה ירידה משמעותית בכמות האירועים. בנוסף הסביר כי במהלך ארבע השנים הקרובות יתווספו פעולות נוספות כגון רישות 160 מצלמות אבטחה, הצבת שוטרים והוספת תחנה ופלוגת מג"ב.

תושבי המקום טוענים כי הדרך היחידה למנוע את ההשחתה היא הצבת נקודות אבטחה קבועות נוספות באזורים הבעייתיים מה שהוכח כיעיל מאד להורדת מקרי הפגיעה במצבות ובמבקרים בהר שנרגמים לעיתים באבנים.

(צילום: ג'ושוע וונדר)

(צילום: ג'ושוע וונדר)



(צילום: ג'ושוע וונדר)