שוברים שתיקה יקבלו 20 אלף ש"ח ממרצים באוניברסיטת בן גוריון

האוניברסיטה ביטלה את הענקת הפרס ל'שוברים שתיקה' וסגל ההוראה החליט להשיג מימון עצמאי להענקת פרס אלטרנטיבי לארגון, הענקת הפרס תתקיים בתוך מתחם האוניברסיטה. אוניברסיטת בן גוריון: "לא הוגשה בקשה לקיום האירוע. מדובר ביוזמה פרטית של מרצים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 01/11/16 13:45 ל בתשרי התשעז

שוברים שתיקה יקבלו 20 אלף ש"ח ממרצים באוניברסיטת בן גוריון
shutterstock, צילום: shutterstock

סגל ההוראה של אוניברסיטת בן גוריון גייס כספים יחד עם סטודנטים בקמפוס לצורך הענקת פרס אלטרנטיבי לארגון "שוברים שתיקה".

נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ׳ רבקה כרמי, החליטה בחודש יוני שעבר לפסול את הענקת "פרס ברלסון" ע"ש יצחק רבין, בסך 20 אלך ש"ח, לארגון 'שוברים שתיקה'. הפרס ניתן מדי שנה לאנשים פרטיים ועמותות שתרמו להבנה בין יהודים וערבים. האוניברסיטה טענה כי ביטול הענקת הפרס ל'שוברים שתיקה' נובע מכך שזהו "ארגון שאינו בקונצנזוס לאומי, והענקת הפרס עלולה להתפרש כמראית עין של הטיה פוליטית".

אנשי הסגל באוניברסיטה קיבלו את החלטתה של פרופ' כרמי בתערומת וטענו כי מדובר בהחלטה אנטי-דמוקרטית שפוגעת בחופש האקדמיה ובחופש הביטוי. יחד עם סטודנטים בקמפוס גייסו אנשי הסגל 20 אלף ש"ח אותם יעניקו לארגון 'שוברים שתיקה' בטקס אלטרנטיבי, אותו הם מתכננים לערוך בתוך מתחם האוניברסיטה.

נכון לעכשיו, הודיעו אנשי הסגל כי יערכו את האירוע ביום שני הקרוב בתוך קמפוס האוניברסיטה ובמקום תתקיים גם הרצאה של הסופר עמוס עוז על "בגידה ונאמנות".

מאוניברסיטת בן-גוריון נמסר כי: "מדובר ביוזמה פרטית של מרצים באוניברסיטה המבקשים לקיים פעילות בתחומי הקמפוס ולהעניק פרס אלטרנטיבי לפרס ברלסון אותו העניקה האוניברסיטה לא מכבר. נכון לעתה, לא הוגשה בקשה לקיום האירוע כנדרש מהתקנות לקיום פעילות ציבורית ופוליטית בתחומי הקמפוס ולכן ממילא טרם אושרה".

"מהותו של מוסד מחקר בכך שהוא מערער בכל רגע על תפיסות קיימות ומטיל ספק במובן מאליו, בוחן בעין ביקורתית וחוקרת כל תפיסה מדעית או חברתית ושואף כל העת להרחיב את גבולות הידע והדעת. כך נהגה האוניברסיטה מיום היווסדה וכך תנהג תמיד, זו מהות קיומה. בתוך כך, מקדשת האוניברסיטה באדיקות, יום יום שעה שעה, שיח פתוח, חופשי וביקורתי במגוון נושאים, גם המורכבים ביותר והשנויים ביותר במחלוקת". באוניברסיטה הדגישו כי ארגון 'שוברים שתיקה' השתתף בכנס שנערך באוניברסיטה לאחרונה, למרות לחצים נגד השתתפותו, וכי האוניברסיטה לא נתונה ללחצים פוליטיים.

"הענקת פרס מטעם האוניברסיטה מהווה מחווה של הכרה והוקרה שיש בה נקיטת עמדה ותמיכה מוצהרת במקבלו. הצהרת תמיכה שכזו בארגון 'שוברים שתיקה' איננה נמצאת במנדט האוניברסיטה, המורכבת מפרטים בעלי דעות שונות."

יולי נובק, מנכ"לית ארגון שוברים שתיקה, אמרה כי: ״משמח לגלות שאל מול ההתקרנפות, האלימות והשתקה קמים כוחות חזקים ואמיצים שמסרבים לוותר על הדמוקרטיה ונלחמים איתנו על הזכות והחובה לבקר ולחשוף את האמת על המתרחש בשטחים הכבושים״.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן