שוברים את הכלים: הבית היהודי עצרו המו"מ עם הליכוד

סיעת הבית היהודי החליטה כי המו"מ ימשך רק לאחר שייתנו תשובות בנושאי הליבה השנויים במחלוקת, בין היתר בנוגע לבניה בירושלים והרכב וחלוקת התיקים בממשלה ובשירותי הדת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/04/15 14:05 ט באייר התשעה

שוברים את הכלים: הבית היהודי עצרו המו"מ עם הליכוד
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

שבוע לסיום המשא ומתן הקואליציוני, הבית היהודי מקשיחה עמדות. סיעת הבית היהודי החליטה פה אחד היום (ג') כי המשא ומתן יימשך רק לאחר שיינתנו תשובות בנושאי הליבה השנויים במחלוקת בתחומי חוקי המשילות מול מערכת המשפט, הבניה בירושלים, הרכב וחלוקת התיקים ושירותי הדת.

החלטת הבית היהודי מגיעה בעקבות התעכבות נתניהו בהחזרת תשובות בנושאים אלו. התשובות, שהיו אמורות להתקבל כבר אתמול, לא התקבלו עד היום ובבית היהודי מבהירים בהודעתם היום בצהריים, כי הם לא מוכנים להתפשר על חלק מנושאי הליבה.

הודעת המפלגה מגיעה לאחר התבטאות של ח"כ ניסן סלומינסקי בנושא הבוקר בראיון ל'כיפה', כשהיכה על חטא ואמר כי לו הבית היהודי היו מתעקשים בנושאים אלו הם היו מקבלים יותר. "אם היינו מתנהלים כראוי במשא ומתן הקואליציוני תיק החינוך כבר היה שלנו", אמר סלומינסקי.

"עוד אפשר לתקן את המצב. לא צריך לרוץ אחריו אלא לחכות שהוא יבוא אלינו. אנחנו צריכים לומר להדגיש שאנחנו לא זזים מילימטר מהדרישות שלנו. אי אפשר להקים ממשלה בלעדנו, ואנחנו צריכים להאמין בכוחנו ולקבל את מה שאנו דורשים. לא צריך לדרוש דברים אבסורדים אבל להבהיר מה אנו רוצים", הוסיף סלומינסקי, והיום בצהריים נראה כי הבית היהודי האזינה לדרישתו ומיישמת אותה בפועל.