שדולת הציונות הדתית התכנסה לראשונה

כ-80 ראשי ארגוני ומוסדות מהציונות הדתית השתתפו לראשונה בכינוס של שדולת הציונות הדתית בכנסת. ח"כ אורלב: "השדולה תפעלה לקידום החינוך ליהדות וציונות"

חדשות כיפה אורי פולק 06/12/11 16:13 י בכסלו התשעב

שדולת הציונות הדתית התכנסה לראשונה
יחצ, צילום: יחצ

שדולת הציונות הדתית התכנסה היום (ג') לראשונה בכנסת, במעמד כ-80 ראשי ארגונים ומוסדות המזוהים עם הציונות הדתית. השדולה, אותם יזם ח"כ זבולון אורלב, תעסוק בקידום חקיקה למען ערכי הציונות הדתית ותוך דאגה לאוכלוסייה הדתית-לאומית בישראל.

בכינוס השדולה השתתפו נציגי מהתנועות "אמונה", "צהר", "הפועל המזרחי", "מזרחי העולמי", מנהלי ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות, ראשי השירות הלאומי-אזרחי, מנהלי הישיבות התוכניות והאולפנות, מנהלי ישיבות "בני עקיבא" ונציגי הסתדרות המורים הדתיים. כמו כן השתתפו בדיון חברי הכנסת אורלב, פניאן, אורבך, אמסלם, כבל, בילסקי ואלקין.

ח"כ אורלב הסביר לפני הדיון כי "השדולה תעסוק בכל העניינים והנושאים הקשורים לציונות הדתית כגון זהותה ואופייה של המדינה, החינוך ליהדות וציונות, יחסי דת ומדינה, השירותים הדתיים, ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל, דאגה וטיפול בארגוני הציונות הדתית ומוסדותיה".

אבי סולימן, מזכ"ל "הפועל מזרחי", אמר לחברי השדולה כי "אנחנו גדולים בציבור אבל לא מספיק משמיע את דעתו ולא יודעים עליו. מפריע לי שאנחנו ממותגים קיצוניים בכל דבר. צריך לנתב את מה שהיה פעם, שהציונות הדתית הוא הציבור המגשר, הציבור עם 'שביל הזהב'".

גם יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, עסקה בדבריה בתופעות הקיצוניות החלות בציבור הדתי לאומי ובראשן הדרת הנשים מהוועדה לבחירת דיינים. "אני מקווה שהשדולה תפעל לקידום ענייניו של הציבור הדתי לאומי ותגן על ההחלטות הפוגעות בו".