שדולת א"י בכנסת: "להתאזר בסבלנות מפני מהלכים חד צדדיים"

כינוס מיוחד של שדולת א"י נערך היום לאור תוצאות הבחירות בארה"ב וזכייתו של דונלד טראמפ במירוץ לבית הלבן. חברי הכנסת הביעו אופטימיות מהולה בחשש והביעו רצון להתחיל את היחסים עם הנשיא הנכנס ברגל ימין

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 09/11/16 17:05 ח בחשון התשעז

שדולת א"י בכנסת: "להתאזר בסבלנות מפני מהלכים חד צדדיים"
דוברות ח"כ מוטי יוגב, צילום: דוברות ח"כ מוטי יוגב

הבוקר הודיעו ח"כ יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', יושבי ראש שדולת א"י בכנסת, כי בעקבות תוצאות הבחירות בארה״ב תקיים השדולה דיון מיוחד בנוגע למשמעות ניצחונו של דונלד טראמפ. הדיון התקיים בחדר ועדת הכנסת לפני כשעה.

"הנשיא נכנס לתפקידו רק בעוד חודשיים ורק אז נוכל לקדם מהלכים משמעותיים. אני מציע להתאזר בסבלנות מפני מהלכים חד צדדיים" אמר חבר השדולה, ח"כ מיקי זוהר. "אם נפתח במהלכים כאלה ונעשה פעולות ללא שיח משותף נפסיד את האיש ואת המטרה. זו בחירה טובה לעם ישראל ולארץ ישראל וצריך לעשות זאת בדרך דיפלומטית מהשכל ולא מהלב. אנו שומעים היום גינויים רבים לבחירת טראמפ, אני מאמין שהנשיא ידע מי גינה אותו ומי אלה ששיבחו אותו". ח"כ זוהר הדגיש כי לדעתו "צפוי עתיד טוב יותר לארץ ישראל".

ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה בכינוס השדולה כי "טראמפ נבחר לנשיאות אולם צריך לעבוד לא רק מולו אלא מול כל גורמי הממשל - בסביבתו ובקונגרס. המטרות צריכות להיות ברורות, האחת היא נורמליזציה לתושבי יהודה ושומרון והשנייה היא לשים לשים קץ למנטרת פתרון שתי המדינות הנושפת בעורפנו".

ח"כ מוטי יוגב, חבר השדולה למען א"י, מנה ארבעה נקודות קריטיות שבהן השדולה צריכה לפעול בתקופה הקרובה. הראשונה היא השפעה על המדיניות האסטרטגית של ארה"ב בענייני מדיניות במזרח התיכון בצד הביטחוני והאסטרטגי. השנייה היא השפעה על מדיניות ארה"ב בכל הנוגע להכרה ביהודה ושומרון כחלק ממדינת ישראל וביטול רעיון שני המדינות. הנקודה השלישית היא חיזוק התודעה הלאומית בכל הנוגע לריבונות ביו"ש והנקודה השלישית היא הכנת תכניות פעולה סדורות לחידוש הבנייה ביהודה ושומרון.

עודד רביבי ראש מועצת אפרת וראש דסק חוץ של מועצת ישע, היה זהיר גם כן : ״דווקא מתוך תחושת הניצחון חשוב לחזק את הקשר עם יהודי ארה״ב שעל לי הסקרים רובם הצביעו לקלינטון. חובתנו לנהוג מעמדה של אחריות״

חברי הכנסת קיש וסמוטריץ' הוציאו הבוקר הודעת זימון לחברי הכנסת בה כתבו כי "היום תם עידן שתי המדינות. נצחון המפלגה הרפובליקנית, שערב הבחירות הסירה מהמצע שלה את רעיון 2 המדינות - מאפשר גם לישראל להשליך לפח האשפה של ההיסטוריה את הרעיון המסוכן הזה. היום תם גם עידן not one brick - ההקפאה הארוכה שאובאמה כפה על ישראל הגיעה לסיומה. נתכנס לחשיבה משותפת על האפשרויות החדשות שנפתחו לפנינו".