שדולה חדשה בכנסת – למען הגיור

השדולה הוקמה בעידוד ארגון רבני "צהר" כדי למצוא פתרונות לשיפור הליכי הגיור, מינוי דיינים ושינוי חקיקתי נדרש בנושא. ח"כ אמסלם: נושא הגיור – פצצה מתקתקת

חדשות כיפה אורי פולק 30/06/11 12:12 כח בסיון התשעא

שדולה חדשה בכנסת – למען הגיור
יחצ, צילום: יחצ

בכנסת נפתחה השבוע שדולה חדשה - למען הגיור, שהוקמה בעידוד ארגון רבני "צהר" כדי למצוא פתרונות לשיפור הליכי הגיור, מינוי דיינים ושינוי חקיקתי נדרש בנושא. בראש השדולה עומד ח"כ ד"ר נחמן שי ואת הצד המקצועי ירכז המכון הישראלי לדמוקרטיה שהתגייס למשימה זו.

כדי להצליח במימוש יעדים אלו, מעוניינת השדולה להקל על תהליך הגיור הן בהיבטים הפרוצדוראליים והן בהיבטים העקרוניים, תוך שיתוף פעולה עם פוסקי ההלכה. "אני לא מתיימר להגיד שהשדולה תסיים את בעיית הגיור אך אני מקווה שהשדולה תקדם את הגיור, החזון על ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית מחייב שידוד מערכות והתמקדות בקבוצה שבה המעבר ליהדות הוא הקצר והמהיר ביותר. זהו מאמץ לאומי בעל חשיבות ממדרגה ראשונה", אמר בפתח הדיון יו"ר השדולה, ח"כ שי.

(צילום: יחצ)



פרופסור ידידה שטרן, סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, הדגיש את מצבו הקשר של הגיור בישראל ואת חשיבות פעילותה של השדולה החדשה. "זו טרגדיה שנושא הגיור נמצא רק בידי הציונות הדתית ולא בידיים של כלל הציבור. אם לא נטפל בנושא זה לא יהיו 2 מדינות לשני עמים אלא ל-3 עמים", אמר שטרן שהוסיף כי "אם לא נטפל בגיור אנשים יהפכו ליהודים ללא תהליך גיור יהודי - הדבר יביא לטרגדיה של כלל עם ישראל".

ח"כ הרב חיים אמסלם, שנכח בכנס ההשקה, טען כי הנושא הינו "פצצה מתקתקת" וכי "אם לא נפתור את בעיית הגיור. לצערי במפגשים שלי עם הציבור החרדי התברר כי הוא לא יכול להוביל ולפרוץ דרך בנושא הגיור". לדבריו, "הבעיה הולכת ומתעצמת, אנשים שבאמת רוצים להתגייר ולהיות יהודים - הרימו ידיים. דרוש פתרון אמיתי רק מתוך ההלכה, תוך גישה מקרבת. בבחירות הבאות - הדגל של המפלגה שלנו יהיה נושא הגיור".