שדדו אלפי שתילים בשם משפחה שבתם נהרגה בתאונת דרכים

משפחת תורג'מן מנסה להקים גן משחקים מותאם לנכים ביישוב חשמונאים ולשם כך גייסו תרומות. בעל משתלה סמוכה קיבל בקשה לתרום וסיפק אלפי שתילים בחינם, אך רק לאחר מכן גילה שהונו אותו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/04/14 13:08 כה בניסן התשעד

שדדו אלפי שתילים בשם משפחה שבתם נהרגה בתאונת דרכים
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

גנבים שדדו אלפי שתילים מבעל משתלה סמוך ליישוב גני טל לאחר שהתחזו לנציגי משפחת תורג'מן, אשר מקדמת הקמת גן ילדים המותאם לנכים לזיכרון בתם אודליה. הגנבים התחזו לנציגי המשפחה ורק לאחר שבעל המשתלה, ידיד המשפחה, לא הבין מדוע לא התקשרו להודות לו, בהכירו את המשפחה, הוא גילה ששדדו אותו בשם הבת שנהרגה. "זה ממש מזעזע שבן אדם מסוגל לנצל אסון כדי לעשות כסף. אסור שאנשים כאלו יסתובבו ברחוב", אומר ל'כיפה' שמעון תורג'מן, אב המשפחה.

אודליה פינקלר (תורג'מן) הייתה הבת השביעית במשפחה בת עשרה ילדים, התנדבה בגיל צעיר, עשתה את השירות הלאומי בעמותת 'קו לחיים' וכסטודנטית הלכה להחליף אימהות במחלקות ילדים. "היא לא הכירה אותן אבל אמרה שתשמור על ילדיהן כדי לתת להן לנוח בשבת. כך שבת אחר שבת היא בילתה עם ילדים שלא הכירה", כך מספר אביה, 11 חודשים אחרי שנהרגה בתאונת דרכים מזעזעת סמוך לצומת עופרים.

אודליה (30), אימא לשני ילדים, אשר התגוררה בשכונת השמשוני במודיעין, נהרגה בדרכה לעבודה סמוך לצומת עופרים לאחר שהוויז כיוון אותה דרך שם בעקבות פקקים בכביש 433 ממודיעין, שם התגוררה. חמיה הוא העיתונאי קובי פינקלר שקיבל את ההודעה דרך אנשי זק"א אשר הכירו אותו אישית.

בעקבות התאונה המחרידה החליטו בני משפחתה להקים מספר מפעלי חסד על מנת להנציח את שמה. בין היתר הקימו בית מדרש שבועי לנשים, יזמו עלון שבת שבועי, וכן יחנכו סלון כלות לנשים חסרות אמצעים בלוד בחודש הבא.

אחת מגולות הכותרת של פרויקט ההנצחה של אודליה הינו 'פארק החסד' ביישוב חשמונאים. מדובר בגן משחקים גדול אשר יותאם באופן ייחודי גם לנכים וגם לילדים שאינם נכים, וממומן בחלקו בעזרת המועצה המקומית. לבעל משתלה ביישוב גני טל הגיעו מספר אנשים שטענו שהם נציגי המשפחה וביקשו תרומה. בעל המשתלה, אשר הינו ידיד המשפחה לא היסס והעמיס על משאית שהביאו אלפי שתילים. רק לאחר מספר ימים, כשלא הבין מדוע לא מתקשרים בני המשפחה, שלא כמנהגם, להגיד תודה, התקשר הוא וכך נחשף השוד. "הזדעזענו לגלות את דבר המרמה הזה", סיפרו במשפחה בזעם ואמרו כי עוד לא הגישו תלונה במשטרה אך הדבר ייעשה ככל הנראה בימים הקרובים.

"מישהו התחזה לנציג שלנו, הביא משאית וגנב אלפי שתילים", זועם תורג'מן. "אסור שאדם כזה יסתובב ברחובות כי אם הוא עשה את זה אצלנו הוא ימשיך לעשות זאת כביכול בשם דברים נעלים למען בצע כסף. צריך לעצור אותו כמה שיותר מוקדם ואסור לרחם על מעשה כזה. זה פגע באשתי מאוד, היא לא האמינה שיש אנשים כאלו, שיש רוע כזה בעולם. זה פגע בכולנו כמובן אבל במיוחד באשתי שלקחה את זה מאוד קשה".

בימים אלו, כאמור, פועלים בני המשפחה לגייס כספים למען האירוע. בין היתר מנסה בן הזקונים ישי תורג'מן, אשר לומד במכינה קדם צבאית, לקדם גיוס כספים בעזרת אתר מימון. בסרטון הוא מסביר כי הוא רץ למען התרומה את מרתון ירושלים וביקש תרומה של שקל עבור כל מטר, 42,195 ש"ח בסך הכל. "כיום גרים בישראל ילדים ובני נוער נכים שסובלים יום יום מאפליה הקשורה להנגשה לנכים, שמתבטאת במסעדות, תחבורה ציבורית ועוד, ואנו כחלק מההנצחה של אודליה בחרנו להקים גן שעשועים שיהיה מותאם גם לנכים וגם לילדים שאינם נכים".

בסרטון, אשר צולם לפני המרתון, מספר ישי על היוזמה לרוץ את המרתון בבקשה לתרום חלק מהכסף הנצרך להקמת הפארק, שעלותו הכוללת כמיליון ש"ח. בין היתר מתוכננים לקום בנוסף למתקנים המותאמים לכלל הילדים, כולל הנכים, גם גינה עם צמחי מרפא ו'שביל החסד', שביל שישולבו בו אלמנטים, ציטוטים ואמרות הקשורות לצדקה וחסד. "ישי רץ מרתון פעם בשביל פעמונים והיום הוא רץ למען גיוס כספים לפארק", מספר אביו, שמעון תורג'מן. "בנוסף, מכיוון שהתרומות באמצעות האתר אינן מתקדמות במהירות הוא קנה דגלים לרכב לקראת יום העצמאות והוא מפעיל נערים מבני עקיבא כשהכסף יועבר למען הקמת הפארק".

מועד פקיעת הזמן בו ניתן יהיה להשלים את הסכום עומד על הראשון למאי (1/5) כשעד עתה אסף ישי 37% מהכסף, בסך 15,792 ש"ח. ניתן להשקיע בפרויקט החסד עד יום חמישי הקרוב (לחצו כאן).