שבת הארגון לא תדחה, האירועים בדרום יתקיימו בהתאם למצב

אירועי שבת הארגון של תנועת "בני עקיבא" ייערכו כסדרם. התנועה תקיים בימים הקרובים פעילויות רבות הקשורות למתיחות בדרום, שמתחברות עם הנושא השנתי של התנועה - "נאמנים לדרך"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/11/12 20:14 כז בחשון התשעג

שבת הארגון לא תדחה, האירועים בדרום יתקיימו בהתאם למצב
יחצ, צילום: יחצ

אירועי שבת הארגון של תנועת "בני עקיבא" ייערכו כסדרם - כך נמסר הערב (ב') לכיפה. התנועה תקיים בימים הקרובים פעילויות רבות הקשורות למתיחות בדרום, שמתחברות עם הנושא השנתי של התנועה - "נאמנים לדרך". בתנועה מציינים כי בסניפי הדרום הפעילות תערך בתיאום עם כוחות הביטחון.

הצהרת התנועה מגיעה על רקע יוזמת מדריכים וחניכים בדרום, עליה דיווחנו לראשונה בכיפה, לדחיית אירועי "שבת הארגון", כאות הזדהות ומחאה על "הפקרת תושבי הדרום".

"70 אלף חניכי התנועה מחבקים את כלל תושבי הדרום ובפרט את אלפי החניכים הנמצאים בקו האש", מסר מזכ"ל התנועה, דני הירשברג, שהוסיף כי "מתוך נאמנות לדרך ומתוך תפיסה כי אויבינו לא יצליחו לשבש את חיינו, אנו נקיים את חגיגות שבת הארגון שיעמדו בסימן נאמנות לדרך ונאמנות לעם. אני תקווה שעד שבת יוכלו תושבי הדרום לחזור לחיים נורמליים ואני אוכל להשתתף בשבת הארגון של סניף שדרות".

בתוך כך, מחוז דן של התנועה יוזם מחר הפגנות בצמתים מרכזיים בארץ, במחאה על המצב בדרום. בחניכים יקראו "לצאת מהאדישות" בתנועה מבקשים מחר מכל חניכי התנועה לצאת לצמתים המרכזיות במקום מגוריהם ולמחות על ההסלמה בדרום. יואל פרנקנבורג, רכז מחוז דן ויוזם המחאה, הסביר כי "איננו יכולים להישאר אדישים. אמנם אנו בעיצומו של חודש הארגון, ובלב כל העשייה הסניפית, אך איננו יכולים עוד לראות את אחינו בדרום מופגזים יום- יום, וחיינו ממשיכים כאילו כלום לא קרה. תפקידנו, כתנועת נוער, 'לנער' את תושבי גוש דן, לצאת מהאדישות ולבטא את הסולידריות המינימאלית הדרושה מאיתנו".