שב"ס מנע מאם לנשק את בנה בן ה-17 העצור

אם לקטין, העצור בחשד להשתתפות בארועי תג מחיר, רצתה לנשקו לכבוד יום הולדתה. שב"ס התנגדו ואיימו שיערכו על הקטין חיפוש בהפשטה. בית המשפט: "עמדת שב"ס גובלת בחוסר אנושיות לשמה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/10/16 15:36 כה בתשרי התשעז

שב"ס מנע מאם לנשק את בנה בן ה-17 העצור
איתן אלחדז/TPS: למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: איתן אלחדז/TPS: למצולמים אין קשר לכתבה

שב"ס אסר על אם לנשק את בנה לכבוד יום הולדתה ואיים שאם יאשר בית המשפט את בקשת בנה, הוא יערוך עליו חיפוש בהפשטה בטענה שהוא "בא במגע עם אזרח".

מדובר בקטין כבן 17 העצור עד לתום ההליכים נגדו ונמצא כחצי שנה במעצר, זאת לאחר שהואשם בארועי תג מחיר. בשב"ס החמירו את נהלי הביקור של יהודים החשודים בעבירות לאומניות ועל הקטין נאסר אף לשוחח בטלפון. פעם בחודש בלבד נערך ביקור פתוח למשך חצי שעה בו הוריו יכולים לפגוש אותו ללא מחיצה. במהלך דיון שנערך אתמול בעניינו, ביקשה אמו של הקטין כי השופטת תאשר לה לנשקו, לכבוד יום הולדתה. אולם נציגי שב"ס ששהו באולם הודיעו כי הם מתנגדים לבקשה, ולאחר שהשופטת הורתה להם לברר את הנושא עם מפקדם, הודיע נציג שב"ס כי במידה והשופטת תאשר לאם לנשק את בנה, הם יערכו על הקטין חיפוש בהפשטה שכן הוא "בא במגע עם אזרח".

בעקבות כך, הודיעה האם כי היא לא מעוניינת לנשק את בנה אם הדבר יגרור סבל של חיפוש בהפשטה. אולם שופטת בית המשפט המחוזי, נאוה בכור, שדנה בתיק של הקטין, הביעה תרעומת קשה על התנהלות שב"ס וכתבה כי היא "סבורה כי עמדת שב"ס נגועה בחוסר סבירות קיצונית וגובלת בחוסר אנושיות לשמה. עם זאת, מוותרת אמו של המשיב על מתן נשיקה לבנה ולא אחייבה לעשות כן". לצד זאת, הורתה השופטת בכור כי החלטתה תועבר למפקד מתקן הכליאה בו שוהה הקטין, לצורך התייחסות בכתב תוך חמישה ימים לאמור בה.

עו"ד חי הבר שמייצג מטעם ארגון חוננו את הקטין אמר בתגובה כי "אין מילה אחרת לתאר את התנהלות שב"ס מלבד אטימות. בכל שנות עבודתי הרבות כסנגור פלילי נתקלתי במקרה רבים של התנהלות לקויה, אבל אני חושב שהיום נקבע שיא אטימות חדש. מה בסך הכל ביקשה האם? לתת נשיקה על לחיו של בנה הקטין ביום ההולדת שלה. האם באמת צריך היה לאיים על האם כי ככל שתעשה זאת בנה יעבור חיפוש בהפשטה מלאה?". עו"ד הבר הוסיף כי "יש לציין לשבח את כב' השופטת נאוה בכור אשר העניין לא נעלם מעיניה, וללא כל היסוס לא רק שאמרה את דעתה על עניין זה אלא אף ביקשה לקבל הבהרות כנדרש. הגיע הזמן להבין כי גם לעצור יש זכויות ורגשות וודאי שמדובר בנער קטין. כולי צפייה לקרוא את תגובת השב"ס שאולי "תשפוך אור" על התנהלות לקויה זו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן