שב"כ: "התארגנות הטרור היהודי פועלת להפלת השלטון"

בהודעה שהוציא שירות הביטחון הכללי היום בצהריים נטען כי פעילי הימין הקיצוני מעוניינים בהפלת השלטון והכתרת מלך, כמו בימי התנ"ך.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/12/15 13:49 יב בטבת התשעו

שב"כ: "התארגנות הטרור היהודי פועלת להפלת השלטון"
shutterstock, צילום: shutterstock

שירות הביטחון הכללי פרסם היום (ה') בצהריים הודעה בגין השמועות והעדויות על אופי החקירות האכזריות המתנהלות בימים אלו עם העצורים החשודים בהצתת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. בשב"כ מבהירים כי מדובר במסע הכפשה שיקרי נגד שירת הביטחון הכללי.

בהודעה נכתב כי חברי התארגנות הטרור היהודי המשיכו לבצע פיגועים גם לאחר ההצתה בכפר דומא :"התארגנות הטרור היהודי, אשר חבריה נחקרים בימים אלה, עומדת מאחורי ביצוע פיגועים חמורים, מתוך אידאולוגיה קיצונית ואנטי-ציונית. חברי התארגנות זו המשיכו לבצע פיגועים גם לאחר ההצתה בדומא וראו בפיגוע זה כפיגוע שראוי לחקותו" .

בשב"כ מעידים כי תכליתה של החקירה היא מניעת פיגועים נוספים, בתיאום עם מערכת המשפט. "לאור זאת ובתאום עם המערכת המשפטית נחקרת ההתארגנות על-פי אמות המידה המקצועיות והמשפטיות המקובלות לסיכול התארגנויות העוסקות בהוצאת פיגועים חמורים עתידיים. במהלך החקירות ננקטו אמצעים המתאימים לתכלית זו".

באשר לעדויות על הטרדות מיניות ופגיעה פיזית בנחקרים, נכתב בהודעה כי "טענות אלה הינן שקריות ומשוללות כל קשר למציאות! מטרת הפרחת שקרים אלה לחלל האוויר הינה להשחיר פניו של שירות הביטחון הכללי ובכך לנסות לפגוע ביכולתו לבצע את תפקידו - ע"י שיבוש החקירה ופגיעה בתדמית השירות ועובדיו".

עוד הדגישו בהודעה כי כל החקירה מתנהלת בפיקוח משפטי הדוק של היועץ המשפטי לממשלה, וכי פעילי הימין הקיצוני ועורכי דינם מנסים להסיט את הקשב הציבורי והמשפטי ממעשי הטרור אשר בוצעו. בשירות הביטחון הכללי מוסיפים כי חזונם העיקרי של פעילי הימין הקיצוני הוא "הוא הפלת השלטון בישראל, תוך שימוש באמצעים אלימים עד כדי מעשה רצח בפלסטינים, פתיחה במרד על מנת למנות מלך, ערעור ביחסים בין ישראל למדינות אחרות, גירוש הגויים ופגיעה במיעוטים" כפי שנכתב במסמך ההתארגנות של הקבוצה.