שבוע היזמות העולמי הגיע לשומרון

כשמדברים על השומרון עוסקים בעיקר באתרים ההיסטוריים, במאבקים פוליטיים, ובמציאות הבטחונית הלא קלה. אך באיזור השומרון יש גם לא מעט עסקים, שמתקשים למשוך לקוחות. לשם כך נערך השבוע כנס יזמות באריאל

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/11/16 15:19 יד בחשון התשעז

שבוע היזמות העולמי הגיע לשומרון
יחצ, צילום: יחצ

השבוע מצויין שבוע היזמות העולמי, שמטרתו לעודד צעירים לבחור במסלול היזמי, כדרך צמיחה אישית וחברתית. למעלה מ-10 מיליון בני אדם, בכ-160 מדינות ברחבי העולם, ייטלו חלק בפעיליות וכנסים שונים. אחד המקומות, בהם למדו על דרכים לשיווק וגיוס לקוחות בעולם המודרני, הוא חבל השומרון.

כנס יזמות בנושא שיווק בעולם דיגיטלי, הינו כנס חינמי לעצמאים, יזמים, וכאלו שמתלבטים אם להפוך לכאלו. "לעצמאים בשומרון קשה להביא את הלקוחות אל העסק שלהם. לכן שיווק דיגיטלי יכול לחשוף עצמאים ביו"ש לקהלים חדשים מרחבי הארץ ואפילו מהעולם" אומר נצר וינטר, מנהל סניף מעוף אריאל, האחראי, מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, על קידום עסקים בשומרון, בנימין והבקעה.

"מאז שהתחלנו את פעילותנו ייעצנו לכ-1000 עסקים ברחבי השומרון והבקעה. אנחנו מסייעים לעסקים הקטנים והבינוניים באזור והתוצאות ניכרות בכל התחומים. עסקים שהיו בקשיים ופנו אלינו התאזנו כלכלית. עסקים שהיו במצב טוב אך רצו לגדול, באו אלינו כדי ללמוד כיצד לעשות זאת. בשבוע היזמות בחרנו להתמקד בנושא של שיווק דיגיטלי ומסחר מקוון. כל עסק מבין שאם הוא לא עולה ברשת במנועי חיפוש, בוייז, בפייסבוק ובאתרים נוספים - הוא כאילו לא קיים. אפילו דוכן פלאפל צריך להיות בגוגל".

אל הכנס שנערך השבוע, הגיעו נציגים של 60 עסקים מרחבי השומרון, כדי לשמוע וללמוד כיצד לקדם את העסק המקומי. היזמים והעסקים נהנו ממרתון הרצאות שיווקיות של אמנית השיווק, מיכל שרגיל בן סירה, יועצת שיווק מטעם מעוף. "הסיכויים של עסק קטן בישראל לשרוד הם קטנים מבחינה סטטיסטית." אמרה שרגיל בן סירה בפתח הכנס, "אך אם נגדיל ונשנה את הנתונים הפסימיים הללו אפילו באחוז אחד, נשנה את הסביבה שאנו חיים בה. כשעסק קטן מצליח הוא משלם למדינה יותר מסים וזה חוזר אלינו בצורת חינוך טוב יותר, סל בריאות מוגדל ועוד. כשעסק קטן מצליח הוא נותן למשק עוד מקומות תעסוקה ובכך מחזק את הכלכלה ומצמצם את האבטלה."

הרצאות השיווק התמקדו בסוגים שונים של שיווק דיגיטלי. מפייסבוק, דרך בלוגים ועד יו-טיוב והקמת אתר. מיכל סוברת שיש עוד דרכים רבות לקידום העסק: "יש כ-30 דרכים לשווק את העסק באופן דיגיטלי. כל עסק צריך למצוא את המקומות שהכי נכונים לו להופיע בהם. שיווק דיגיטלי לא רק מסייע במציאת לקוחות חדשים, אלא גם, ואולי בעיקר, מעלה את המודעות לעסק שלי בתוך שפע המידע והעסקים המופיעים ברשת".