שבוע בלעדיהם: מבצע צבאי, תפילות ומשפחות חזקות שמחזיקות עם שלם על הגב

שבוע אחרי חטיפתם של גיל-עד, אייל ונפתלי עדיין אין אות חיים מהשלושה. נתניהו מבטיח להמשיך להכות בחמאס, החמאס מאיים בתגובה נגדית, עם ישראל מתפלל והמשפחות מחזקות את העם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/06/14 22:01 כא בסיון התשעד

שבוע בלעדיהם: מבצע צבאי, תפילות ומשפחות חזקות שמחזיקות עם שלם על הגב
באדיבות המשפחות, צילום: באדיבות המשפחות

לפני שבוע בדיוק, ביום חמישי בערב, עלו גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח על טרמפ בצומת אלון שבות שבגוש עציון ועקבותיהם נעלמו. למרות שעבר שבוע מאז חטיפתם עדיין לא ידוע היכן הם נמצאים, האם הם חיים או חלילה מתים. בינתיים ביו"ש פועלים אלפי חיילים במבצע 'שובו אחים' ובעזה המצב מתחמם וייתכן שיגיע למבצע בקנה מידה של עמוד ענן או עופרת יצוקה אם החמאס יחליט לתקוף בתגובה לפעולות נגדו ביו"ש.

(הפרסום הראשון בכיפה)

ראש הממשלה: אנחנו פוגעים בחמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ הגיעו הערב (ה') לחטמ"ר יהודה והבטיחו להמשיך להכות בחמאס. זו הפעם הראשונה זה שנים שנתניהו מגיע לאזור, אך הפעם לא מדובר במקרה משמח של הגעה למערת המכפלה, כפי שעשה לפני בחירתו ב-1996.

בתדרוך בחטיבה המרחבית יהודה הבטיח נתניהו כי ישראל תמשיך להכות בחמאס. "אנחנו יודעים יותר ממה שידענו לפני ימים אחדים, אבל צריך אורך רוח. המשימה הראשונה והעליונה שלנו היא להחזיר הביתה בשלום את אייל, גלעד ונפתלי. עם ישראל כולו מאוחד בתמיכה במשימה הזאת. אנחנו לא מרפים ממנה. כוחות הביטחון פועלים מסביב לשעון הן בפעילת מודיעינית והן בפעילות מבצעית".

"אנחנו פוגעים בחמאס, ואנשיו הם אלה שחטפו את אנשינו", הוסיף נתניהו. "הכוחות הגדולים עוצרים אנשי חמאס, סוגרים מוסדות חמאס ומחרימים כספי חמאס. ביממה האחרונה החזרנו לכלא יותר מ-50 אסירים ששוחררו במסגרת השבתו של גלעד שליט. זהו מסר רב עוצמה לכל מי שמבקש לפגוע בנו. ראשי חמאס קראו פעם אחר פעם לחטוף אזרחים ישראלים. זה גוף אחד עם מטרה אחת: להשמיד את מדינת ישראל".

"בספר תהילים כתוב: 'ארדוף אויביי ואשיגם'. וככאן, ליד עיר האבות חברון, אני מבטיח לכם שנרדוף את אויבנו ונשיגם". סיכם נתניהו.

בינתיים, בחמאס מחריפים את התבטאויותיהם ומעשיהם בעקבות המאמצים של צה"ל למוטט את הארגון. במהלך השבוע האחרון נעצרו 280 פלסטינים, מתוכם כ-200 אנשי חמאס, חלקם בכירים בארגון.

דובר החמאס סאימי אבו זוהרי, אמר במסיבת עיתונאים הערב (ה') כי הימים הקרובים יוכיחו שחמאס מסוגל להשיב עימות ושנתניהו יצטער על הצעדים שלו נגד חמאס ונגד העם הפלסטיני. הוא איים כי אם ישראל תגרש את אנשי חמאס שעצרה במהלך המבצע, "ייפתחו על ישראל שערי הגיהנום".

בכיר פתח ג'יבריל רג'וב אמר מוקדם יותר כי ישראל אינה מבינה אלא רק את שפת החטיפה, אף שהוא עצמו אינו תומך בחטיפת אזרחים בין שהם פלסטינים ובין שהם ישראלים. לדבריו, רק בדרך זו הפלסטינים יכולים לשחרר את אסיריהם מישראל. במקביל, בכיר החזית העממית, קאיד א-רול, אמר כי לפלסטינים עמדה הזכות לחטוף את "שלושת החיילים הישראלים" בתגובה לחטיפת העם הפלסטיני כולו.

בתוך כך, גורם ביטחוני טוען כי ההערכות היא שהגוף שעומד מאחורי פיגוע החטיפה הוא הנהגת החמאס בחו"ל, ובעיקר סאלח אל ערורי, המתגורר בטורקיה, כך על פי וואלה. "אולם אין לי ספק שידו של אל-ערורי במעל. צריך להבין שלא מדובר בצבא סטנדרטי ואין פקודה ישירה אלא דירקטיבה כללית, וגם כעת הדירקטיבה לעשות פיגועי חטיפה עומדת בעינה".

ההורים: מאמינה בלב שלם שהם יחזרו, אבל השם לא עובד אצלנו

אם יש דבר אחד שכל הציבור הישראלי מסכים עליו, הוא שההורים הם הגיבורים האמיתיים בכל הסיפור. בהתבטאות אחר התבטאות התייחסו ההורים באומץ לב למצב וביקשו מעם ישראל להמשיך להתפלל למען ילדיהם.

היום ה') במפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס גרמה רחלי פרנקל לכל אדם להזיל דמעה. "אני מאמינה בלב שלם שהם יחזרו, אבל מה שלא יקרה השם לא עובד אצלנו, שלא תשכחו חס וחלילה, אם יקרה משהו אחר. אני מאמינה שהם יחזרו וגם אם לא - תהיו חזקים", אמרה בכאב.

המשפחות במפגש עם נשיא המדינה:

[embed]

]

"תסתכל איזה יופי של עם. תחבק חזק חזק את גיל-עד ואת נפתלי. אתה חזק, בשבילם ובשביל כולנו. הלב שלנו קרוע, שבור, ועם זאת הלב מאמין, מאמין שתחזרו הביתה בשלום בריאים ושלמים. אנחנו רוצים כבר לחבק אותך בשתי ידינו חזק חזק. תחזרו הביתה בשלום", פנתה איריס יפרח לבנה אייל דרך המצלמות באמצע השבוע.

רחלי פרנקל כתבה מכתב בכתב ידה בו חיזקה את הלוחמים. "שנתנו נודדת במחשבות על נפתלי וחבריו, ובתפילות שכל אחד ואחד מכם ישוב הביתה בריא ושלם ובתחושה שהוא, בשליחות מדינת ישראל, עשה את כל מה שאפשר. עשה טוב ועשה נכון. אנחנו מחבקים אתכם ואת ההורים והאחים שלכם. סומכים עליכם במאתיים אחוז ומודים לכם מעבר למה שמילים יכולות לתאר. ה' ישמור צאתכם ובואכם מעתה ועד עולם", כתבה.

(צילום: פייסבוק במחנה)

"אני רוצה לחבק את עם ישראל חיבוק של הכרת הטוב. אנו מרגישים את החיבוק שלכם וזה מעניק לנו המון כוח. גלעד חזק ואני בטוחה שגם אייל ונפתלי חזקים", אמרה בת גלים שער, אימו של גיל-עד. "אני רוצה לבקש מעם ישראל תמשיכו להתפלל תמשיכו להיות ביחד. בע"ה עם הביחד נעשה ונצליח. אני רוצה להודות לחיילים שאני יודעת שהם עושים כל מה שניתן להחזיר את הילדים שלנו. אני רוצה לחזק את כולם ולהגיד תודה רבה", הוסיפה בקול רועד.

אביו, אופיר אמר גם הוא: "תמשיכו להתפלל נחזק אחד את השני נחזק את כוחות הביטחון, ואת ממשלת ישראל שעושים ימים כלילות למען ילדינו . אנחנו יודעים שממשלת ישראל וראש הממשלה וצה"ל וכוחות הביטחון עושים את המירב ומבקשים לחזק את ידיהם. אנחנו סומכים על גיל-עד שיש לו אמונה חזקה וכוחות גדולים. אני מחכה לרגע לעטוף אותך בברכת כוהנים עם הטלית, להגן עליך. להגן עליך. אני תפילה לבורא עולם שנראה אותם כאן אצלנו במהרה", סיכם האב בדמעות.

הציבור הישראלי מחבק

מאות אלפים ברחבי העולם התפללו למען חזרתם בשלום של שלושת החטופים בעשרות אירועים ועצרות שונות במהלך השבוע שחלף.

כבר במוצאי שבת, פחות מיממה מאז שנודע על החטיפה, הגיעו אלפים לכותל המערבי להתפלל להצלת החטופים. בתחילת השבוע התקיימה עצרת בנוכחות כ-30 אלף איש, גם היא ברחבת הכותל המערבי.

הרב דוד לאו דיבר לקראת האירוע עם רבני מדינות, ובהם ועידת רבני אירופה, ארגון הRCA בארה"ב ולרבה הראשי של דרום אפריקה הרב זאב גולדשטיין. כן פנה הרב לאו לכל אלפי שלוחי חב"ד בכל פינה בעולם כדי שיצטרפו כולם בשעה 19:00 שעון ישראל לתפילה עולמית משותפת. הרב דוד לאו אומר כי "זו העת לאחדות, להוכיח כי כל ישראל ערבים זה לזה. נוכיח לאויבינו המבקשים ברעתנו כי עם ישראל חי וקיים, ובכוח התפילה נראה בקרוב את בנינו שבים לביתם להוריהם ולעם ישראל בריאים ושלמים".

(צילום: ירח טוקר)

גם ברשתות החברתיות העלו פוסטים המבקשים מהגולשים בבית להשתתף באופן אקטיבי בעצרת ההמונית, אשר הינה כפי הנראה עצרת התפילה הגדולה ביותר אי פעם, שכן היא מתרחשת במקביל בארצות רבות. בקבוצת הפייסבוק דוסים מצייצים ביקשו מהגולשים לקרוא פרקי תהילים בשעה 19:00 כשליבם עם המתפללים בכותל המערבי.

בנוסף לתפילות, התגייסו התושבים באזור גוש עציון, קרית ארבע והר חברון והביאו אוכל, צ'ופרים, קפה ופיצות לחיילים. בקרית ארבע ובהר חברון אף הגדילו ועשו וסיפקו לחיילים שרותי כיבוס ומקלחות חמות.

(צילום: רעות שמבה, אביתר ליכטמן ונאור צימרמן)

במהלך השבוע המשיכו אלפים להגיע לעצרות ובחתונות הזכירו את שלושת החטופים בתפילות באמצע החופה. בחצרות מקובלים, בחצרות חסידים, בישיבות ליטאיות ובישיבות ציוניות דתיות התפללו למען החטופים. מחר בערב יקבלו אלפים את השבת מוקדם. בקריאה משותפת של הרב שטינמן, הרב דרוקמן, רבני דרך אמונה ורבני צהר.

בין התפילות נרשם מעמד ייחודי בו יהודים, נוצרים ומוסלמים התפללו יחד בגוש עציון להצלת החטופים. המשורר אליעז כהן, תושב כפר עציון, הוביל יחד עם פורות תג מאיר את התפילה בצומת גבעות. “התחושה היא שזו שעה קשה וגם גדולה. אפשר יחד עם התחושות הקשות גם לעשות מעשים גדולים ולחבר בין העמים השונים בתפילה להצלת החטופים. הרב מנחם פרומן לימד אותנו שבשעות משבר עמוקות השמים מחכים להיפתח. אנחנו נעמוד שם, כל המאמינים באל אחד - יהודים, נוצרים ומוסלמים, כמרים, אימאמים ורבנים, ונתפלל לשחרורם".

(צילום: פורום תג מאיר)

אם החטופים לא ימצאו בימים הקרובים, הסיקור התקשורתי הכללי ירד, אך יחד עם זאת ימשיכו רבים להתפלל להצלתם ולהצלחת כוחות צה"ל. אלפי חיילים ואנשי כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבלים ומאות אלפים בעולם כולו מתפללים לשחרורם של גיל-עד מיכאל בן בת גלים, נפתלי בן רחל דבורה ואייל בן איריס תשורה.

(צילום: אביתר גת)