רשמית:קבוצת ידידות פרלמנטרית רשמית למען השומרון בתוך האיחוד האירופי

שיתוף פעולה בין חבר הפרלמנט האירופי, פטר מאך וראש מוא"ז שומרון, יוסי דגן קיבל היום אישור רשמי: בפרלמנט האירופי תפעל קבוצת ידידות, מעין שדולה, למען השומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/16 20:34 כח בתמוז התשעו

רשמית:קבוצת ידידות פרלמנטרית רשמית למען השומרון בתוך האיחוד האירופי
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

לראשונה, תחל לפעול במסגרת הפרלמנט האירופי, קבוצת ידידות פרלמנטרית רשמית למען השומרון. את קבוצת הידידות הפעילה יקימו למעלה מ-10 חברי הפרלמנט האירופי ממספר מדינות, ובכוונת "משרד החוץ של השומרון" לצרף אליה עשרות חברים בפרלמנט בבריסל.

את היוזמה להקמת קבוצת הידידות מוביל חבר הפרלמנט האירופי מטעם צ׳כיה, פטר מאך. בעבר כבר קיימו אנשי המועצה האזורית שומרון סבבי פגישות בפרלמנט האירופי, ואף היו שותפים בארגון כנס במקום, אולם מעולם לא היתה קבוצה רשמית בפרלמנט האירופי התומכת בהתיישבות ביו"ש באופן רשמי וגלוי.

קבוצת הידידות תחל את עבודתה כבר עם חזרת הפרלמנט האירופי מפגרת הקיץ בספטמבר הקרוב ומטרותיה הן מאבק להכרה אירופית ביו"ש כשטח השייך למדינת ישראל ואיננו 'כבוש' , לפעול למען האינטרסים של ישראל ביו"ש, ליזום פעילות כנגד סימון המוצרים והחרם של ה-BDS וכנגד העברת כספים מהאיחוד האירופי לגורמים הרשות הפלשתינית, המשתמשים בכספים אלו למימון טרור כנגד ישראל או להאדרת מחבלים רוצחים שרצחו יהודים.

חבר הפרלמנט האירופי הצ׳כי מאך וראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן נפגשו היום בפראג וסיכמו על הקמת קבוצת הידידים. הקשרים בין מאך לדגן והמועצה האזורית שומרון התפתחו לאחר סיורו של חבר הפרלמנט בשומרון ועבודת מטה משותפת במהלך עשרת החודשים האחרונים.

ב-3 השנים האחרונות התארחו במועצה האזורית שומרון כ-150 חברי פרלמנט מרחבי העולם וכ-300 עיתונאים זרים. כך נוצר הקשר עם מאך, שביקר באזור במסגרת הסיורים הללו והתחבר לפעילות משותפת שהובילה להכרזה היום. בין מאך לדגן סוכם כי כל חברי הפרלמנט באיחוד האירופי, אשר יהיו חלק מהפעילות, ישתתפו בסתיו הקרוב בכינוס תמיכה רשמי בהתיישבות היהודית בשומרון בבניין הפרלמנט האירופי, במהלכו יצאו כנגד החרם על מוצרי ההתנחלויות ואף יטעמו מתוצרת השומרון. כמו כן, חברי הפרלמנט האירופי יוזמנו לסיורים בישובי ואזורי התעשיה בשומרון.

חבר הפרלמנט פטר מאך ציין כי ״צ'כיה היא מדינה ידידותית לישראל מיום הקמת מדינת ישראל, וגם אם בעבר היו בצ'כיה שלטונות בעלי דעה אחרת, העם הצ'כי אוהד את ישראל מיסודו״.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בעקבות הפגישה, כי "מדינת ישראל בכלל וההתיישבות ביו"ש בפרט, עומדים בפני מתקפה ברברית ושקרית הניזונה בחלקה הגדול מאירגוני שמאל רדיקלים בישראל, המקבלים מימון אירופי ומוכרים לאירופים שקרים ועלילות. כך נוצר מעגל סגור המזין את עצמו. את המעגל הזה אנחנו נשבור. ההכרזה על הקמת קבוצת הידידות מגיעה לאחר כ-10 חודשים של עבודת מטה מסודרת. שוב אנו רואים איך מי שמגיע לשומרון ורואה את המציאות בעיניים מתחבר. המועצה האזורית שומרון רואה לעצמה חובה, מעבר לבניית בתי ספר, שכונות ופינוי אשפה, לפעול בכל כוחה בחזית ההסברה ויצירת הקשרים הנכונים עם מקבלי ההחלטות וגורמי ההסברה השונים בארץ ובחו"ל. זה אחד הדברים שימנעו את ההקפאה הבאה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן