רשימת יש עתיד לכנסת: פירון במקום השני, שטרן רק בעשיריה השניה

יו"ר יש עתיד יאיר לפי חשף הערב (ב´) את רשימת מפלגתו לכנסת. פירון נשאר במקום השני, עליזה לביא במקום העשירי ואלעזר שטרן רק במקום ה-12

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/01/15 20:41 ו בשבט התשעה

רשימת יש עתיד לכנסת: פירון במקום השני, שטרן רק בעשיריה השניה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לקראת הגשת הרשימות ביום רביעי בערב, חשף הערב (ב') יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד את רשימת המפלגה לכנסת ה-20.

במסיבת עיתונאים אותה כינס הערב הוא אמר כי "למדנו דרך הטעויות שעשינו בהתחלה שאם אנחנו רוצים באמת לשנות משהו, נצטרך לשים את הסכין בין השיניים ולהילחם".

מצפיה ברשימה המלאה, עולה כי לפיד לא עשה שינויים משמעותיים, אך יחד עם זאת ישנם שינויים נקודתיים ברשימה. על רקע הטענות על ניסיונות מצד יש עתיד להגיע לקהל הדתי, שיבוץ הדתיים של הרשימה הינו מעניין במיוחד.

כצפוי, במקום השני מוצב שר החינוך לשעבר הרב שי פירון, לאחר מכן במקום ה-10 מוצבת יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה עליזה לביא, והרכש החדש של המפלגה - אלעזר שטרן - שעבר ממפלגת התנועה ליש עתיד רק לפני כחודש, מוצב רק בעשיריה השניה - במקום ה-12.

לאחר שטרן מוצב רק במקום ה-17 חבר הכנסת דב ליפמן, כשבמקום ה-15 מוצבת חברת הכנסת רות קלדרון, שאומנם אינה דתייה, אך מקדמת אג'נדות החופפות לנושאים רלוונטיים לדתיים רבים - בהם למשל חוק המבקש לשנות את הסטטוס קוו בשבת ולפתוח מסעדות ומתחמי תרבות בשבתות. חבר הכנסת שמעון סולומון, אשר הינו חובש כיפה, הודיע לאחרונה כי לא יתמודד בבחירות הקרובות ולכן לא שובץ ברשימה.

הרשימה המלאה:

  1. יאיר לפיד
  2. הרב שי פירון
  3. יעל גרמן
  4. מאיר כהן
  5. יעקב פרי
  6. עפר שלח
  7. חיים ילין
  8. קארין אלהרר
  9. יואל רזבוזוב
  10. עליזה לביא
  11. מיקי לוי
  12. אלעזר שטרן
  13. פנינה תמנה שטה
  14. בועז טופורובסקי
  15. רות קלדרון
  16. יפעת קריב
  17. דב ליפמן
  18. רונן הופמן
  19. זוהרית שורק
  20. עופרה פינקלשטיין