רשות השידור תפצה את משפחת כהנא

בהסדר פשרה שהשיג עו"ד איתמר בן גביר, הוחלט כי רשות השידור וחברת הפרסום שלה ישלמו 15,000 ש"ח למשפחת כהנא, בשל החלטה להפסיק תשדיר שקרא לציבור להשתתף באזכרת הרב כהנא

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/06/13 14:37 יג בתמוז התשעג

רשות השידור תפצה את משפחת כהנא
Raayon-hayehudi-cc-by, צילום: Raayon-hayehudi-cc-by

רשות השידור וחברת הפרסום שלה ישלמו למשפחת כהנא סך של 15,000 ש"ח בעקבות הפסקת תשדיר הקורא לציבור להשתתף באזכרת הרב כהנא - כך נקבע בהסדר פשרה שקיבל תוקף של פסק דין על ידי בית משפט השלום בירושלים.

בחודש נובמבר 2009 ביקשה המשפחה לשדר תשדירים המזמינים את הציבור לאזכרת הרב כהנא. אנשי רשות השידור קיימו התייעצויות משפטיות ובכפוף לשינוי הניסוח והשמטת המילים כגון "קדוש", או "מנהיג ישראל" על הרב כהנא - הסכימו לשדר את התשדיר כפי שמשודרים תשדירים המזמינים את הציבור לאזכרות של אישיים פוליטיים אחרים.

התשדיר שודר ברדיו מספר פעמים ואולם לקראת סוף ההסכם פנו אנשי ”שלום עכשיו“ לרשות השידור ודרשו להסיר את התשדיר. בעקבות הפניה החליט מנכ"ל רשות השידור דאז, מרדכי שקלאר, להפסיק באופן מיידי את השידורים.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען כי הפסקת התשדיר היא ”בבחינת הפרת חוזה וכתוצאה מהפרה זו האירוע ניזוק ונגרמה עוגמת נפש למשפחת כהנא“. עוד טען עו"ד בן גביר במהלך הדיונים בבית המשפט כי ”לא ייתכן שתנועת השמאל הקיצוני שלום עכשיו תנהל את רשות השידור ותביא לכך שהרשות מפסיקה תשדיר שכבר עבר את כל הבחינות המשפטיות רק בשל לחץ פוליטי“.

בן גביר טען עוד שכפי שהרשות משדרת תשדירים הקוראים לציבור להשתתף באזכרת יצחק רבין ומנהיגים פוליטיים נוספים אין ולא יכולה להיות מחלוקת שהרשות חייבת לאפשר גם למשפחת כהנא לשדר תשדירים.

במהלך הדיון העבירה שופטת בית משפט השלום בירושלים מלכה אביב, ביקורת על החלטת רשות השידור והעלתה תהיות לגבי תום הלב של הרשות בהחלטתה. יחד עם זאת נאמר כי למעשה הסכום שמשפחת כהנא שילמה לרשות השידור לא נפדה וכמו כן חלק מהתשדירים שודרו למעשה חינם אין כסף - לכן הנזק שנגרם אינו כה גבוה. השופטת הציעה לצדדים להתפשר ואכן בעקבות מספר דיונים שהתקיימו התגבשה הצעת פשרה ולפיה הרשות תשלם למשפחת כהנא סך של עשרת אלפים ש"ח וחברת הפרסום שפ"מ מדיה תשלם סך של חמשת אלפים ש"ח. את הרשות ייצג עו"ד גינו ויינס ואילו את חברת שפ"מ מדיה עו"ד תומר וייסמן.

להסדר ניתן תוקף של פסק דין. עורך דין איתמר בן גביר אומר בתגובה: ”אני שמח שהרשות תפצה את מרשיי ויחד עם זאת מתכוון להמליץ להם להזמין תשדיר נוסף גם השננה באותו נוסח. במידה והרשות תסרב לפרסם נפנה לבית המשפט ונעתור על ההחלטה. הימים ששלום עכשיו מנהלת את רשות השידור חלפו עברו, וזכותה של משפחת כהנא לפרסם תשדירים בדיוק כשם שזכותה של משפחת רבין לעשות כך“.