רשות המיסים דורשת מהרב אבוחצירא מס בגובה 9.5 מיליון שקלים

זאת בטענה כי פעילותו הדתית של הרב הינה "פעילות מסחרית-עסקית" שההכנסות ממנה חייבות במס. הרב עצמו טוען כי מדובר בכספי תרומות ומתנות שהועברו בין היתר גם למטרות חסד

חדשות כיפה אורי פולק 15/04/12 19:17 כג בניסן התשעב

רשות המיסים דורשת מהרב אבוחצירא מס בגובה 9.5 מיליון שקלים
Hmbr-cc-by-sa,ויקיפדיה עברית, צילום: Hmbr-cc-by-sa,ויקיפדיה עברית

רשות המיסים דורשת מהרב המקובל יקותיאל אבוחצירא 9.5 מיליון שקלים מיסים, זאת על פעילותו בין השנים 2003-2009, כך חשף היום אתר "News1". הדרישה מהרב אבוחצירא תובא בקרוב להכרעת בית המשפט, שידון האם פעילותו של אבוחצירא היא פעילות עסקית שההכנסות ממנה חייבות במס. הרב עצמו טוען כי לא מדובר ב"הכנסות" עסקיות כי אם בכספי תרומות ומתנות שהועברו, בין היתר, גם למטרות חסד.

הרב יקותיאל אבוחצירא הוא נצר למשפחת רבנים מפורסמת אליה השתייך גם הבאבא סאלי. הוא מקבל קהל ופניות מצד מאמינים, ולעתים גם תרומות - כך לטענת רשות המיסים. לטענת הרשות, ההכנסות שהגיעו לרב הינן פעילות מסחרית של שירותי דת ואולם, כאמור, באי כוחו טוענים כי הרב נותן ברכות ועצות מבלי לצפות לתמורה ואילו מאמיניו נותנים מתנות ותרומות באופן בלתי תלוי כמעשי חסד.

לטענת רשות המסים, הרב אבוחצירא "לא שיתף פעולה עם חוקרי הרשות ולא סיפק הסברים מספקים להכנסות שנמצאו בחשבונות הבנק שלו ושל בני משפחתו". מנגד, הרב אבוחצירא טוען כי מדובר על "שומה שרירותית" וכי ברשות המסים בחרו להשתמש במקרה שלו על מנת להביא לשינוי מדיניות המיסוי כלפי הכנסות רבנים.

מקורבי הרב אבוחצירא מסרו לכיפה כי "מדובר באדם צנוע המקדיש את כל זמנו ללימוד תורה ועזרה לזולת. אין ולו שמץ של אמת בטענות המופרכות המועלות כנגד הרב. הרב נתמך על ידי הקהילה מאחר והוא עוסק אך ורק בלימוד תורה ועזרה לציבור".

לטענת המקורבים, "כל התרומות שנמסרו לרב באופן אישי הועברו למוסדות צדקה ולמשפחות נזקקות ועל כך מעידים חשבונותיו שכל שורה בהן נבדקה לפרטי פרטים. הרב שפתח את דלתו בפני רשויות המס הקפיד על שיתוף פעולה מלא, מסר לרשויות את כל המסמכים להם הוא נדרש וזאת על אף דרישות מגוחכות כגון בקשות הצהרת הון מילדיו מאז היותם בני 12".