רק 4.2 יהודים מתגוררים בארה"ב, על פי ההלכה

זאת מתוך 6.5 מיליון יהודים המתגוררים בארצות הברית וכתוצאה מהיקפי ההתבוללות. וגם – כיצד מתחלקות התרומות המגיעות מיהודי ארה"ב?

חדשות כיפה אורי פולק 25/03/12 10:00 ב בניסן התשעב

רק 4.2 יהודים מתגוררים בארה"ב, על פי ההלכה
stevecadman-cc-by-sa, צילום: stevecadman-cc-by-sa

מתוך כשישה וחצי מיליון יהודים המתגוררים בארה"ב, רק 4.2 מיליון מתוכם נחשבים ליהודים על פי ההלכה. היתר - מתבוללים, רפורמים או קונסרבטיבים. נתון זה הוצג בפני ועדת המשנה לקשרי ישראל והעם היהודי, שדנה השבוע במצבם של יהודי ארה"ב.

בפני הועדה הוצג נתון המלמד על כך שבעשרים השנים האחרונות צמחה התמיכה הכספית של יהודי ארה"ב בישראל פי שניים. בעוד שבשנת 94' היא עמדה על 1.8 מיליארד דולר לשנה למוסדות וארגונים יהודיים בישראל, הרי שבשנת 2007 תרמו יהודי אמריקה כבר 2.1 מיליארד דולר.

מרבית הסכום נתרם למען הסוכנות היהודית והיתר מתחלק בין חינוך חילוני, רפואה, חינוך תורני, אומנות ותרבות וסכום קטן למדיי, יחסית, שנתרם למען ההתיישבות ביהודה ושומרון. סכום מקביל, יש להדגיש, נתרם גם לארגוני שמאל בישראל.

כמו כן הוצג נתון לפיו השתתפות בביקור בישראל במסגרת פרויקט "תגלית", הינה שוות ערך לכ-2,000 שעות חינוך ציוני. ח"כ עינת וילף, יו"ר הוועדה, ציינה כי "יש הבדל דרמטי ברמת הזיקה לישראל בין אלה שהשתתפו בתוכנית תגלית לבין אלה שלא ניתנה להם ההזדמנות להשתתף. המשמעות היא שכל פנייה להשתתפות ב'תגלית' שנדחית עלולה להוות הפסד אסטרטגי לישראל ולעם היהודי. אני קוראת למדינת ישראל להגדיל את התמיכה בתגלית כדי להבטיח שיתקבל כל פונה מתאים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן