"רציתי להיות טוב" – הראיון האחרון עם הרב חנן פורת

"כהוא זה אני לא מפחד מהמוות, יש אור גבוה מעל החיים עלי אדמות". הרב חנן פורת, בראיון כואב ומלא אמונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/11 13:35 ו בתשרי התשעב

"רציתי להיות טוב" – הראיון האחרון עם הרב חנן פורת
צילום מתוך הסרט של הערוץ הראשון, צילום: צילום מתוך הסרט של הערוץ הראשון

"כהוא זה אני לא מפחד מהמוות. אין לי שום שמץ של פחד. אני אומר את זה לא כדי להתיימר ולא כדי להתפאר, אלא מפני שזאת האמת", כך אמר הרב חנן פורת, בראיון האחרון שהעניק לתקשורת וששודר בערוץ הראשון לפני כחצי שנה.

"אינני מאמין שעם המוות מסתיימים החיים. הם עוברים שינוי, הארה גדולה. אני מאמין בכך באמונה שלמה. אני מתבונן בתכלת השמים ואני אומר: יש אור שהוא אור גבוה מעל החיים עלי אדמות", אמר הרב פורת בהתייחס אל שאלת המוות. כדרכו בקודש, כמי שחזון האתחלתא דגאולה הוא נר לרגליו, הוסיף הרב פורת וציין כי "כשאני רואה לנגד עיניי את תחיית המתים הלאומית שלנו, את האור הלאומי, הכל נראה אחרת. אני נאסף אל עמי, עם כל מה שנתתי בימי חיי, עם השותפות והתכללות שלי בעם ישראל שהולך, צומח ונגאל".

בתשובה לשאלה אשר עסקה בחשבון הנפש האישי שלו, ציטט הרב פורת סיפור חסידי. "אמר לתלמידיו: אני עומד להסתלק מן העולם. אם תשאלו אותי איך הייתי רוצה שיזכרו אותי, לא הייתי אומר שאני רוצה שיזכרו אותי כאדם צדיק או קדוש, כי לא הייתי כזה. גם לא הייתי רוצה שיזכרו אותי כאדם טוב, אני יודע כמה דברים שהיו אצלי לא טובים. אם תוכלו לזכור אותי במשהו, תזכרו אותי בדבר אחד - שרציתי להיות טוב".
"על זה אני יכול לומר בלב שלם", סיכם הרב פורת, "רציתי להיות טוב. מה צריך לומר יותר?".