רפורמת התחבורה הציבורית: פחות אוטובוסים יסעו בשבתות

על פי הרפורמה החדשה של משרד התחבורה, קווי אוטובוס בתל אביב שנהגו לנסוע בשבת אחר-הצהריים, ינועו רק במוצאי השבתות

חדשות כיפה אורי פולק 26/06/11 03:07 כד בסיון התשעא

רפורמת התחבורה הציבורית: פחות אוטובוסים יסעו בשבתות
zeevveez-cc-by, צילום: zeevveez-cc-by

הרפורמה החדשה של משרד התחבורה תביא לצמצום במספר הקווים הנוסעים בשבת. על פי ההסדר החדש, שיכנס לתוקפו החל מהשבוע הבא, לפחות ארבעה קווים מרכזיים של חברת "דן" לא יפעלו עוד בשעות הערב המוקדמות של יום שבת ויחלו לנוע רק במוצאי שבת.

השינוי החדש יבטל למעשה כ-70 קווי אוטובוס ותיקים, שיוחלפו בכ-50 קווים חדשים. הקווים החדשים בתל אביב וביניהם קו 1,9,35 ו-61 - ינועו רק במוצאי השבתות ולא בערבי שישי. עד כה פעלו הקווים הפועלים בסמיכות לבתי חולים גם בשבתות אחר הצהריים, לפני צאת השבת, לטובת הנוסעים ובמסגרת הסדרי הסטטוס-קוו שבין הציבור הדתי לחילוני בעיר.

שינוי זה מגיע על רקע דחיית הצעת החוק על ידי הכנסת בשבוע שעבר, לפיה לא תותר הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות. ההצעה, אותה הגיש ח"כ ניצן הורוביץ, נדחתה ברוב של 36 מתנגדים מול 7 תומכים בלבד. הממשלה התנגדה להצעה מחשש לפגיעה בסטטוס-קוו וברגשותיו של הציבור הדתי בישראל.

הצעת החוק ניסתה לקבוע כי קווי האוטובוס יופעלו ביום הקדוש במתכונת ימי החול. עם זאת על פי ההצעה יתאפשר, במקרים חריגים, לקיים יוצאים מן הכלל ובכך להתגבר על הבעיות של פגיעה ברגשות הדתיים בשכונות מסוימות, אך גם הסתייגות זו לא תחול על תחבורה ציבורית בין-עירונית.