רפורמת התחבורה הציבורית גם ביהודה ושומרון

שר התחבורה הודיע היום (ג') כי רפורמת המחירים תחול גם ביישובים שמעבר לקו הירוק

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 12/01/16 11:47 ב בשבט התשעו

רפורמת התחבורה הציבורית גם ביהודה ושומרון
דוברות מועצה אזורית שומרון, צילום: דוברות מועצה אזורית שומרון

"רפורמת התחבורה הציבורית תחול גם בשומרון", כל הודיע שר התחבורה, ישראל כץ. בפגישה שהתקיימה אמש הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי הרפורמה תחול גם ביישובי בשומרון. ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר לאחר הפגישה כי הוא שמח על ההחלטה, "מדובר בבשורה משמעותית. זו הוזלה שתושבי השומרון אזרחי מדינת ישראל זכאים להנות ממנה".

עם זאת, דגן התפלא כי בכל פעם מחדש התושבים בשומרון צריכים לבקש בנפרד ובאופן מיוחד את הזכויות המגיעות לשאר תושבי המדינה "תמוהה בעיני העובדה, שראשי רשויות ביו"ש צריכים פעם אחר פעם, להתחנן בכדי שתושביהם יקבלו את מה שמגיע להם כאזרחים שווי זכויות".

"אני תוהה מדוע תושב שערי תקווה או יקיר, שמשלם בדיוק את אותם המיסים כמו כל אזרח במדינה, צריך אישור מיוחד כדי לקבל הטבה המגיעה לכל תושבי המדינה. למזלנו בתפקיד שר התחבורה יושב אדם בעל רגישות חברתית גבוהה שהבין מייד את העוול שנעשה כאן. הגיע הזמן לשנות את השיטה. ולפעול על פי עקרון השוויון גם כלפי תושבי יו"ש".

רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית יצאה לדרכה ב-1 בינואר 2016, ובמסגרתה ישולבו כל אמצעי התחבורה בכל אזור תחת תשלום אחיד. על פי הרפורמה החדשה, תתאפשר טעינת כרטיסי "רב-קו" במנוי נסיעה, הכולל את כל אמצעי התחבורה הציבורית בתחומי כל מטרופולין, כך שיתאפשר מעבר נוח בין קווים שונים. זאת, בשונה מהמצב הקיים, שבו יש צורך בתשלום נפרד לכל מפעיל תחבורה ציבורית בעת מעבר, למשל, בין אוטובוס לרכבת, או בין אוטובוס לרכבת קלה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן