רפורמים וקונסרבטיבים מנסים להשפיע על מפלגות הכנסת

גורמים רפורמים וקונסרבטיבים גייסו עשרות מתפקדים על מנת להשפיע על המפלגות שיתמודדו לבחירות לכנסת. גם תנועת "גשר", בה חברים דתיים וחילונים, פקדה למפלגה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 02/10/12 14:15 טז בתשרי התשעג

רפורמים וקונסרבטיבים מנסים להשפיע על מפלגות הכנסת
shutterstock, צילום: shutterstock

"התנועות ליהדות מתחדשת", בהן חברים גורמים רפורמים וקונסרבטיבים, הולכים לקראת הבחירות למהלך גדול בו הם מתכוונים "לתקוע יתד" במפלגות רבות בכנסת - וביניהן גם ב"בית היהודי".

התנועות ליהדות מתחדשת, אשר מתנגדות ליהדות האורתודוכסית, צברו בשנים האחרונות אהדה וגם כוח לא מבוטל ובכוונתם בבחירות הבאות להמירו לכוח פוליטי על מנת להשפיע בסוגיות של דת ומדינה.

על פי הדיווח בעיתון "הארץ" דריסת הרגל הגדולה של התנועות היא במפלגות "יש עתיד" של יאיר לפיד אשר ממייסדי המפלגה אפשר למנות את ד"ר רות קלדרון ובמפלגת העבודה בה חבר הרב הרפורמי גלעד קריב. באירוע מיוחד יציג היום קריב את מאמצי התנועות להיכנס לפוליטיקה ואת האג'נדה הפלורליסטית שלהם בנוגע לסוגיות דת ומדינה.

(צילום: shutterstock)

מי שאחראי לכנס הזה הוא ארגון "פנים", ארגון הגג לכל תנועות היהדות המתחדשת אשר בין השאר מתפארים בדריסת הרגל במפלגת "הבית היהודי" זאת על ידי פעילות תנועת "גשר" לדתיים וחילוניים, שגייסו מתפקדים רבים בניסיון להשפיע על צביון המפלגה. בארגון "פנים" שותפים גם גופים אורתודוכסיים מעטים כמו מרכז יעקב הרצוג של הקיבוץ הדתי ונאמני תורה ועבודה שלאחרונה השיקו את התכנית החדשנית שלהם לרפורמה ברבנות הראשית.

ד"ר יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית בישראל, קרא לחברי התנועה להתפקד למפלגות הכנסת על מנת לקדם את האג'נדה של התנועה אשר בין השאר מתכוונת להציב רפורמות שנועדו להחליש את ממסד הרבנות, מינוף הנישואים האזרחיים, מתן אפשרות לתנועה בישראל לערוך גיורים ועוד. חברי התנועות יסתערו על פריימריז בכל המפלגות על מנת להציב שם דריסת רגל ולקדם את האג'נדה האנטי אורתודוכסית שלהם.

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן