רפורמים: בעד יהדות מתקדמת ונגד ישראל?

דו"ח מיוחד שהוגש לועדת הפנים מלמד, כי שליש מהרבנים הרפורמים בישראל, משתייכים לארגון השמאל הקיצוני "רבנים למען זכויות אדם". ליב"ה: "הרפורמים מבקשים הכרה כזרם לגיטימי ביהדות, אך פועלים כנגד צה"ל ומדינת ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/11/16 15:20 ז בחשון התשעז

האם רפורמי משול בד"כ לשמאל הקיצוני שפועל נגד צה"ל ומדינת ישראל? ע"פ דו"ח מיוחד, שהוגש היום לועדת הפנים בכנסת, המשוואה הזאת בהחלט נכונה.

מהדו"ח, שהוכן ע"י מרכז ליב"ה, עולה כי רבים מראשי הנהגת הקהילות הרפורמיות בישראל, חברים בארגון "רבנים לזכויות אדם", ארגון שנחשב בעיני רבים כארגון שמאל קיצוני, שפועל לסיוע לערבים ברחבי יהודה ושומרון ורצועת עזה, ושהיווה חלק ממקורות דו"ח גולדסטון שתיאר את פעולות צה"ל ברצועת עזה כפשעי מלחמה.

בדו"ח שמפרסם מרכז ליב"ה, ואשר הוגש הבוקר לחברי ועדת הפנים ,שדנו הבוקר בסוגיית הכותל המערבי, מוצגים מקורות המימון של רבנים לזכויות אדם, המורכב ברובו מרבנים רפורמים. ע"פ הדו"ח, בישראל ישנן 54 קהילות רפורמיות ו-17 מהעומדים בראשן הם חברים ב'רבנים לזכויות אדם' או בעלי תפקידים בכירים בארגון. הארגון אף פועל בקשר הדוק עם ארגון הקיצוני תעאיוש, אשר שנחשף בתחקיר "עד כאן", כי שני הארגונים פעלו לשכנוע פלסטינים להשתלט על אדמות מדינה ביהודה ושומרון.

תקציבו הארגון עומד על כ-5 מיליון ₪ לשנה. מרבית הכספים מוזרמים מהקרן החדשה לישראל, וכן מקרנות אירופאיות ואמריקאיות, שרובן תומכות בחרם על ישראל ומממנות במקביל ארגוני חרם וארגונים פלסטיניים הנמצאים בקשר עם גורמי טרור מארגון החזית העממית. על פי הדו"ח, רבנים לזכויות אדם אף מקיימים שיתופי פעולה עם ארגונים פלסטיניים אלו, ומקיימים פעילות ענפה בנגב לטובת הבדואים תוך הכפשת ישראל והשוואת תכנית להסדרת מגורי הבדואים בנגב לאנטישמים ברוסיה.

במרכז ליב"ה אומרים על ממצאי הדו"ח כי "בעוד הרפורמים דורשים הכרה כזרם ביהדות, בין השאר באמצעות אישור מתווה הכותל, הרי שהדו"ח חושף את פעילותם הבלתי לגיטימית כנגד ישראל וצה"ל. נזכיר כי לפני מספר ימים חשף ארגון ליב"ה כי מי שעומדו בראש מאבק הרפורמים בכותל הינם אנשי שמאל קיצוני. "הרבה" עידית לב שהובילה את "התפילה השוויונית" היא מנהלת מחלקה בארגון השמאל הקיצוני רבנים לזכויות אדם אשר פועל ליצירת דה לגיטימציה לישראל ובן השאר היה אחד ממקורותיו של דו"ח גולדסטון. לב עצמה היתה ממובילות הפגנה בלתי חוקית של יהודים וערבים כנגד פעילות צה"ל ברצועת עזה בזמן מבצע צוק איתן".

עוד אומרים בליב"ה כי "הרפורמים מבקשים מצד אחד הכרה כזרם לגיטימי ביהדות, ומצד שני פועלים כנגד צה"ל ומדינת ישראל. צריך להבין שהמאבק הרפורמי לשינוי הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה שזור באופן מובהק במאבק בפעולות צה"ל כנגד הטרור, וביצירת דה לגיטימציה לישראל ע"י שיתופי פעולה עם ארגוני החרם וארגונים פלסטינים עויינים".

הרב גלעד קריב, מנכל התנועה ליהדות מתקדמת בישראל: "מדובר בעוד נסיון להסית נגד מליוני יהודים ולהעמיק את הקרע בעם היהודי. מנהיגי היהדות הרפורמית הם המתייצבים על כל במה בעולם, בין השאר בשליחות ממשלת ישראל, כדי להיאבק בתנועת ה-BDS והם המובילים את הארגונים היהודים בכל רחבי העולם. מרכז ליבה מודע ככה"נ לעובדה שרוב מכריע בציבור הישראלי תומך ביישום מלא של מתווה הכותל, ולכן הם נדרשים ככה"נ למסע הדה- לגיטימציה המופרך נגד הרבנים הרפורמים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן