רפורמים בכנס לקידום כניסת נשים למועצות דתיות

ארגונים דתיים ישתפו פעולה עם ארגונים רפורמים בכנס לקידום הכנסת נשים למועצות הדתיות. בלשכת הרב אלי בן דהן טוענים כי שמו נכתב ללא הסכמתו. התנועה המסורתית: בינו לבין תכני קידום נשים אין קשר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/06/14 09:30 ד בסיון התשעד

רפורמים בכנס לקידום כניסת נשים למועצות דתיות

האם מנסים לדחוף תכנים רפורמים בדלת האחורית בכנס לקידום מינוי נשים למועצות הדתיות? כך נראה לפחות על פניו בכנס שיתקיים בשבוע הבא באוניברסיטה העברית.

ביום ראשון הקרוב מארגנים הארגונים 'אדוות' ושתי"ל' כנס נשים למועצות הדתיות, באוניברסיטה העברית בירושלים, שם ידברו על קידום הכנסתן של נשים לתוך המועצות הדתיות. באתר 'עין פקוחה' טענו כי מדובר בארגונים שהינם "הזרוע המבצעת של הקרן לישראל החדשה"

ברשימת הנואמים נכתב בין היתר כי סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן ישתתף באירוע כמו גם חברת הכנסת עליזה לביא. בעוד שלכאורה הכנס הינו מבורך, רשימת הארגונים החתומים על הכנס מעוררת תמיהה לגבי השתתפותם של גורמים דתיים וכן לגבי התכנים אשר יועברו בכנס, זאת מכיוון שבין הארגונים המשתתפים בכנס ישנם ארגונים רפורמים בולטים

לצד ארגונים אורתודוקסים לגיטימיים דוגמת עמותת 'עיתים' ותנועת הנשים 'אמונה', וכן הארגון הפמיניסטי דתי 'קולך', מופיעים גם ארגונים כגון חדו"ש - חופש דת ושוויון וישראל חופשית אשר הינם ארגונים שנויים במחלוקת במקרה הטוב ואשר מקדמים תכנים רפורמים וקונסרבטיבים במקרה הרע. בראש עמותת חדו"ש עומד אורי רגב, פעיל רפורמי.

הרב אלי בן דהן הודיע כי מיד כשקיבל את ההזמנה הודיע כי לא ישתתף בכנס "לצערי הם כתבו את שמי שלא בהסכמתי. כבר פנינו אליהם בנדון". בלשכתו מבהירים כי על אף שהובהר כי לא ישתתף בכנס הכניסו את שמו לרשימת הנואמים. מנגד טוענים גורמים כי הם קיבלו את ההזמנה מראש ואישרו את השתתפותו של הרב בהתחלה. לדבריהם השאלה האם הוא יכול היה להגיע או לחילופין לשלוח ברכה מצולמת.

תגובת קבוצת אדוות: "הופתענו לקרוא את הכתבה בכיפה על פיה הרב אלי בן דהן ביקש שלא להשתתף בכנס. אנחנו היינו בקשר עם א/נשי משרדו במשך תקופה ממושכת על מנת לבקש שיפתח את הכנס, הבהרנו לגורמים איתם היינו בקשר מי ישתתפו בכנס והזמנה הועברה לאישורם. אנחנו רואות חשיבות רבה בתמיכה בנשים כחברות מועצה דתית. קבוצת אדוות רואה בחברות המועצה הדתית כשותפות טבעיות להבאה לשינוי במצב המקוואות, חווית הטבילה של נשים וכן תנאי ההעסקה של הבלניות. יהי רצון שנזכה לקבל את התורה באהבה כאיש אחד בלב אחד"

תגובת ארגון שתי"ל: אנו מאמינים כי נושא הכנס, ייצוג נשים במועצות הדתיות, הינה סוגיה שמשותפת וחשובה לכלל הארגונים שחברו לכנס ולסגן השר לשירותי דת, שהכריז כי זו סוגיה שהוא מחויב אליה. יש לנו ניסיון עבר פורה בשותפויות עם ארגונים דתיים שאנחנו מברכים עליהם ואנחנו מקווים להמשך שיתופי פעולה סביב מטרות משותפות של ארגונים מגוונים. הארגונים והדוברים השותפים לכנס יודעו בכל שלב, שלחו את הלוגו שלהם, ואף נשלחה אליהם ההזמנה שכוללת את כל המידע לאישור. אם נפלה אי הבנה אנו מתנצלים, לא הייתה כל כוונה להעמיד במבוכה אף אדם או ארגון. אנו תקווה להמשיך ולקדם יחד את סוגית ייצוג הנשים במועצות דתיות.

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית אמר בתגובה: "באופן שאולי יפתיע רבים, אני בוחר לצאת להגנתו של סגן השר, הרב אלי בן דהן. אני באמת מאמין לו. אומנם גם אני הייתי תחת הרושם שסגן השר ביטל את השתתפותו בכנס "קידום נשים למועצות הדתיות" עקב הצטרפות התנועות הקונסרבטיבית והרפורמית, אך אני בטוח שפיו וליבו שווים כאשר הוא אומר שמעולם לא הייתה לו כוונה להגיע. הרי בינו לבין תכנים שעניינם קידום נשים אין שום קשר. הוא נזהר מהם משל היו שריפה משתוללת. ההזדמנות לפספס הזדמנות להידברות עם התנועות הלא אורתודוקסיות היא מבחינתו רק ערך מוסף."