רפורמה בגיוס לשירות הלאומי: הבנות ישתבצו בין חנוכה לפסח

פרסום ראשון: עמותות השירות הלאומי והאגף לשירות הלאומי גיבשו שורה של החלטות שתכליתן למנוע מתהליך שיבוץ בנות כיתות יב' מלפגוע בשגרת לימודיהן והכנתן לבגרויות

חדשות כיפה אורי פולק 19/04/12 16:02 כז בניסן התשעב

רפורמה בגיוס לשירות הלאומי: הבנות ישתבצו בין חנוכה לפסח
יחצ, קובי סלע, צילום: יחצ, קובי סלע

רפורמה בגיוס למערך השירות הלאומי: בתקופה האחרונה קיים האגף לשירות לאומי דיונים והפקת לקחים מתהליך גיוס הבנות לשירות הלאומי ובהתאם גובשו המלצות להן שותפים האגף לשירות לאומי, העמותות לשירות לאומי שפועלות בישראל וראשי המנהל לחינוך דתי.

מטרתה העיקרית של הרפורמה הינה למנוע מתהליך שיבוץ הבנות לשירות הלאומי לפגוע בשגרת הלימודים והבגרויות של בנות כיתה יב', תוך בחירת מקום לשירות עד פסח. על פי ההחלטה, התהליך יחל רק בחופשת חנוכה תוך חלוקת הבנות לקבוצות גדולות אשר יבחנו ביחד את המקומות השונים ויבצעו רישום משותף.

כמו כן הוחלט כי הגופים הממיינים יבצעו את המיונים בתקופת חופשת חנוכה, בעיקר לתחומי הדרכה במרכזים ומדרשות ליהדות וטיולים. המהלך יצמצם משמעותית את כמות הבנות שיפנו למיונים המוקדמים. אחרי חג הסוכות יתחילו עמותות השירות הלאומי לבצע בבתי הספר הסברות וחשיפה של מגוון האפשרויות להתנדבות לקראת שיבוץ הבנות.

בד בבד עם הרפורמה בשיבוץ הבנות וכפי שדווח בכיפה, הוחלט באחרונה על הקמת "בקו"ם מרכזי" בו יכווינו את המתנדבים והמתנדבות ובו ירוכז כל המידע המתייחס לזכויות ותנאי השירות. כמו כן הוחלט לקיים תהליך מיון מקצועי ראשוני לכלל המועמדים לשירות הלאומי לקביעת מקום השירות המתאים להם על פי כישוריהם ואופיים.

במקביל, מתכוונים במנהלת השירות לקיים שיתוף פעולה עם בתי הספר, במסגרתו תתקיים הכנה לשירות עוד במהלך תקופת הלימודים, זאת לצד ליווי אישי של המתנדבים הן במהלך המיונים והן במהלך השירות עצמו. כמו כן הוחלט כי המנהלת "תהווה קורת גג אחת משותפת לכל העמותות והגופים המפעילים אף בנושא השיבוץ".