רמת הגולן? בשביל פייסבוק אתם בספרד

גולשים ישראלים שבילו ברמת הגולן גילו כי הרשת החברתית הגדולה בעולם המחליטה שהם בכלל ב"רמת הגולן-ספרד". לא ברור אם מדובר בטעות או בהחלטה מכוונת. בפייסבוק כרגיל לא מגיבים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/01/16 15:54 ד בשבט התשעו

רמת הגולן? בשביל פייסבוק אתם בספרד
Franco Bouly-cc-by-nd, צילום: Franco Bouly-cc-by-nd

אנו רגילים שהפייסבוק מספר לכולם שאנחנו בכלל בפלסטין, בבית ג'אלה, בית לחם, רמאללה וג'לג'וליה, אך מתברר כי הרשת החברתית החליטה מעתה כי אם אנחנו ברמת הגולן אנו בעצם בכלל בספרד...

ישראלים שהגיעו בימים האחרונים לרמת הגולן ועשו "צ'ק אין" בשירות המיקום של פייסבוק נדהמו לגלות שהרשת החברתית רושמת את המיקום שלהם באנגלית: "רמת הגולן - ספרד", כך דווח ב-YNET.

מקור המיקום המוזר לא ברור האם מדובר בבלבול בין "ספרד" ל"סוריה" שעל פי חלק מהטענות בעולם היא עדיין הבעלים החוקיים של רמת הגולן.

זוהי לא הפעם הראשונה שברשת החברתית המובילה נוקטים בעמדות שנראות כפוליטיות. בדיקה שנעשתה לא מכבר הראתה שעמוד פייסבוק עם תכנים נגד ישראל לא נמחק למרות תלונות רבות נגדו אך עמוד פייסבוק עם תכנים מקבילים לחלוטין נגד הפלסטינים נמחק באופן מיידי על ידי פייסבוק.

כאמור, בדרך כלל מיקומים גיאוגרפים של אתרים בישראל נרשמים תחת "פלסטין" ויישובים פלסטינים. כך למשל ישראלים שצילמו בעיר העתיקה ובכותל גילו שמכשיר הסמרטפון שלהם ביצע שיוך אזורי של מיקום התמונה לפלסטין או "ירושלים, גדה מערבית".

מפייסבוק לא נמסרה תגובה.