רמת גן: הצעת חוק לאיסור הפעילות בשבת במוסדות העירוניים

חברי מועצה דתיים ברמת גן מנסים ליזום הצעת חוק עירונית שתאסור חילול שבת במוסדות השייכים לעירייה. ראש העיר: העיר יכולה להיות גאה בשמירת השבת, בניגוד לערים אחרות

חדשות כיפה אורי פולק 02/10/11 10:58 ד בתשרי התשעב

רמת גן: הצעת חוק לאיסור הפעילות בשבת במוסדות העירוניים
avishai teicher, ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: avishai teicher, ויקיפדיה ללא זכויות

חברי מועצה דתיים ברמת גן העלו בשבוע שעבר הצעת חוק עירונית לפיה תאסר פעילות הכרוכה בחילול שבת בכל המבנים השייכים לעירייה. את ההצעה העלה חבר מועצת העיר, דוד מנחם, אשר קרא למועצת העיר להחליט במסגרת חוקי העזר העירוניים על איסור כל הפעילות בשבתות במבנים העירוניים.

בישיבת מועצת העיר האחרונה טען מנחם להפרת הסטטוס קוו בפעילות העירונית. "בתקופה האחרונה שמעתי שמתחילים לעשות פעילויות שיש בהן חילול שבת, במבנים ששייכים לעירייה", הסביר מנחם, "פונים אליי לאו דווקא אנשים דתיים שרוצים לנוח בשבת, הם לא רוצים לעבוד בשבת כדי להתחרות עם מי שפותח בשבת", הוא הסביר.

ראש העירייה, צבי בר, דחה את טענותיו של מנחם ואמר כי "העיר יכולה להיות גאה בשמירת השבת, בניגוד למה שקורה בערים אחרות. אתה לא יודע איזה לחץ קיים לפתוח בתי קפה ומסעדות, אל תעורר מתים. בשבת כל הספריות סגורות - על מה אתה מדבר?".

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה כי "בישיבת המועצה הובהר כי בעיריית רמת גן לא מתקיימות פעילויות מכניסת השבת ועד לצאתה, למעט אירוע 'שבת־גן' המתקיים אחת לחודש מזה 25 שנה, וכן פעילויות צנועות המתקיימות בבית רוזן מיום הקמתו".