רמת גן: אזעקת כניסת השבת מפריעה את מנוחת החילונים

תושבים חילונים בעיר שיגרו עשרות תלונות על הפרעה לסדר הציבורי מצד מוסדות דת הפועלים בעיר, המשמיעים מוזיקה בטרם כניסת השבת. העירייה: יוגשו דו"חות נגד המטרידים

חדשות כיפה אורי פולק 22/05/11 00:00 יח באייר התשעא

רמת גן: אזעקת כניסת השבת מפריעה את מנוחת החילונים
Tanki-cc-by, צילום: Tanki-cc-by

תושבים חילונים ברמת גן מתלוננים על הפרעה לסדר הציבורי מצד מוסדות דת הפועלים בעיר, בעיקר בשכונת הלל ובית הכנסת האשכנזי ברמת יצחק. החילונים מסבירים כי המנהג להשמיע מוזיקה בעוצמה גבוהה, המבשרת על כניסת השבת, מפריע את מנוחתם בצהרי יום שישי. לטענת ד"ר אבי ליליאן, חבר מועצת העיר מטעם סיעת "רמת גן הירוקה", עשרות תלונות התקבלו אצלו בעניין הזה בחודשים האחרונים, בטענה כי מדובר בהפרעה של מנוחת השבת.

"לא מדובר פה בנושא דתי בכלל. זה לא דתיים נגד חילוניים. מדובר פה על נושא של איכות חיים וסביבה. לא ייתכן שעשר דקות לפני כניסת השבת מחליט גוף כלשהו לשדר בעוצמה רבה שירים של קבלת שבת", טען ד"ר ליליאן בידיעה שהתפרסמה בעיתון "הארץ", "בבני ברק זה לא קורה. בני ברק מרוחקת מאתיים מטר מאתנו. החרדים כנראה יודעים לקרוא שעון, לא צריכים שיזכירו להם מתי השבת נכנסת. דווקא לתושבי רמת גן הם החליטו שצריך להזכיר מתי השבת נכנסת".

החילונים מתלוננים על הרעשים וההפרעה לסדר הציבורי, גם מבחינת הצפירות המסורתיות המושמעות עם כניסת השבת. "אין צורך במוזיקה שכן הסירנה נשמעת בבירור לפני כניסת השבת זה שנים רבות. מעבר לצדדים העקרוניים של העניין, ברור שהמוזיקה מהווה מטרד רציני ביותר ומפריעה למנוחתנו בכל שבוע. המוזיקה נשמעת בקול רם מבעד לחלונותינו הסגורים", אומר ד"ר ליליאן.

הנושא עלה בישיבת מועצת העיר רמת גן וזכה להבטחת ראש העיר, צבי בר, כי יפעל להפסקת השמעת המוזיקה לפני כניסת השבת - כולל אכיפה של פקחי העירייה. מהעירייה נמסר בתגובה כי "עם קבלת פניות מתושבי השכונה בנושא, העירייה הגישה דו"חות נגד מפעילי הרמקולים, שבעקבותיהם הנמיכו את עוצמת המוזיקה. העירייה תמשיך ותפעל למציאת פתרון שישביע את רצון כל הצדדים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן