רל"ש נתניהו לתושבי עמונה: אתם צריכים להשתחוות בפני נתניהו"

מועד פינוי עמונה הוא בעוד חודש מהיום ובשטח לא נעשו שום עבודות להכנת בתים חלופיים למתיישבים. במטה המאבק מאיימים לחדש את הפעילות נגד פינוי

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/01/17 09:42 י בטבת התשעז

רל"ש נתניהו לתושבי עמונה: אתם צריכים להשתחוות בפני נתניהו"
צעירי עפרה, צילום: צעירי עפרה

ויכוחים סוערים התנהלו בימים האחרונים בין אנשי נתניהו למטה המאבק על עמונה. לפני שלושה שבועות בדיוק מהיום, חתמו אנשי עמונה וראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הסכם המסדיר את אופן העתקת עמונה, את השטחים החלופיים, את מספר המבנים הזמניים שיבנו על ההר ואת מספר המשפחות שיוכלו להישאר במקום.

מאז החתימה על ההסכם לא נראו עבודות בשטח והשטחים אליהם אמורים לעבור התושבים בעוד חודש בדיוק, נותרו ריקים כשהיו. בג"ץ אישר אומנם דחייה במועד הפינוי, אך גם מרחב הנשימה הקצר שנתנה הדחייה עומד לאזול, מועד הפינוי החדש הוא ב-8 לפברואר, בעוד ארבעה וחצי שבועות.

על פי דיווח בידיעות אחרונות הבוקר, בשבוע שעבר התנהלו מגעים אינטנסיביים בין ראשי המאבק על עמונה ובין אנשי ראש הממשלה ומתח רב שורר בין הצדדים. בן קימון טוען כי בפגישה שהתקיימה לאחרונה בין הצדדים אמר ראש לשכת נתניהו, יואב הורוביץ כי "אנחנו עובדים לילות כימים. ראש הממשלה מקדיש לעניין עמונה 60 אחוז מזמנו. הוא וכל הצוות שלו עוסקים בזה במרבית הזמן. אתם צריכים להשתחוות בפני נתניהו על שהציל את ההתיישבות".

אנשי עמונה טענו בתגובה כי ההסכם שנחתם בין הצדדים מדבר על התחלה מיידית בעבודות להכנת השטח והבתים החלופיים, על פי הפרסום בידיעות אחרונות אנשי עמונה טענו בתגובה כי "אם המדינה לא תעמוד בהתחייבותה ואם נגלה שהולכתם אותנו שולל, יגיעו לעמונה כל החברים ויהיה פיצוץ בעמונה. זה מה שנתניהו רוצה שיהיה?! שנתפוצץ כולנו בעמונה?!".

מתושבי עמונה נמסר בתגובה כי הם אינם מגיבים לדברים שנאמרו בשיחות סגורות.

אבי רואה, יו"ר מועצת יש"ע, אמר בפגישה כי "רק אם ימונה צוות משימתי ויפעל לטובת העניין אולי נצליח להתקדם".

נזכיר כי לפני כחודש, מעט לאחר פגישתו של נתניהו עם תושבי עמונה והחתימה על הסכם, פורסם בידיעות אחרונות כי נתניהו אמר לתושבי עמונה "אני מבין מה זה לאבד בית. אחרי בחירות 99', בהתראה אפסית, פשוט סילקו אותי ואת משפחתי מהבית בבלפור. ככה, עם כל החפצים, פשוט נזרקנו לרחוב. נאלצנו ללכת לשרתון פלאזה, זו תחושה נוראית".

תושבי עמונה הכחישו את הדברים, שפורסמו גם הם על ידי בן קימון, ואמרו ל'כיפה' כי "ראש הממשלה גילה אמפתיה אמיתית ורצון כנה לסייע ככל יכולתו כדי להקל על הכאב והצער בהריסת בתינו. הדברים שפורסמו רחוקים מהמציאות, והם עיוות של שברי דברים שאינו משקף את השיחה ואת רוח הפגישה".

הפעם בחרו במטה המאבק שלא לסתור את הדברים ואמרו כי הם אינם מגיבים לדברים שנאמרו בחדרים סגורים.

עוד פורסם בידיעות אחרונות קיים חשש כי החלקה עליה אמורים להיבנות המבנים החלופיים עבור המשפחות, חלקה 38, אינה כשירה לבנייה כרגע. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כתב במסמך פנימי כי "מהשתלשלות האירועים עולה כי ההחלטה לאשר תכנית להצבת 12 מבנים בחלקה 38 התקבלה על בסיס הבנה כי מדובר בחלקה המהווה נכס נטוש. בנתון עובדתי זה חל שינוי מהותי. בהמשך לכך על ראש המנהל האזרחי להכריע אם להותיר את התוכנית או שמא לבטלה".