רכבת ישראל אישרה לתלמידי ישיבות מאזור הדרום לנסוע חינם משדרות

בתום טיפול ממושך החלה רכבת ישראל להעניק לתלמידי ישיבות נסיעה חינם בקו היוצא ומגיע לשדרות כפי שניתן לסטודנטים במכללת ספיר. הנסיעה מותנת בהצגת מסמך בחתימת ראש הישיבה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/05/14 10:20 טו באייר התשעד

רכבת ישראל אישרה לתלמידי ישיבות מאזור הדרום לנסוע חינם משדרות
David55king-CC-BY, צילום: David55king-CC-BY

בתום טיפול ממושך של חברי הכנסת הרב משה גפני וח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), החלה השבוע רכבת ישראל להעניק גם לתלמידי ישיבות מאזור הדרום הטבת נסיעה חינם ברכבת ישראל כפי שזוכים לה הסטודנטים הלומדים באזור הדרום. כזכור, חברי הכנסת גפני וכלפה עיכבו בועדת הכספים של הכנסת תקציבי עתק לרכבת ישראל וזאת כדי לברר מדוע רק סטודנטים חילונים זוכים להטבה זו לעומת תלמידי ישיבות הסדר וישיבות תורניות אשר אינן זוכות להטבה זו עליה הוכרז לזמן מוגבל לעידוד הנוסעים באזור הדרום ברכבות.

לאחר דין ודברים שקיימו חברי הכנסת ועוזריהם עם הנהלת רכבת ישראל, נקבע כי תלמיד ישיבה בשדרות אופקים וישובי האזור יוכל יהיה לקבל את ההטבה ברכבת לאחר הצגת מסמך כי לומד בישיבה בחתימת ראש הישיבה. כמו כן לצורך ההטבה, העבירו לשכותיהם של חברי הכנסת את רשימת התלמידים הלומדים בישיבות באזור הדרום לרכבת לצורך הצלבת הנתונים לקבלת ההטבה לזכאים.

ח"כ משה גפני אמר כי מדובר בתיקון עיוות משמעותי, "הציבור החרדי מופלה לרעה בכל דבר, וגם בתחבורה הציבורית, מדובר הפעם בשינוי מגמה כאשר משווים סוף סוף ולאחר מאבק ממושך, את תלמידי הישיבות לסטודנטים ואני מקווה כי הפעילות הזו תוביל להמשך המגמה בתחומי תחבורה נוספים בהם תלמידי הישיבות מקופחים". כזכור, בעקבות פעילותו של גפני, בנות הסמינרים גם הן זכו להטבה זו ברכבת ישראל.

ח"כ זבולון כלפה אמר גם הוא כי מדובר במהלך מתבקש, "דרשנו מהרכבת להשוות את התנאים. לא יתכן שסטודנט חילוני שגר בדרום יקבל הטבה ובחור שלומד בישיבה לא יקבל זאת, אני מצר על כך שנאלצנו לעכב תקציבים ולפעול לתיקון העוול שאמור היה להיות ברור ומובן מאליו שמגיע לכולם בצורה שווה". ח"כ הרב גפני וח"כ כלפה הבטיחו להמשיך ולעקוב אחר הדברים ולבדוק כי אכן מיושמים.