ריקוד הדגלים יעבור בשכונת שייח' ג'ראח

ביום ירושלים הקרוב יצעדו כ50 אלף איש מקבר שמעון הצדיק, אל שער שכם ועד לכותל המערבי – זאת כתוואי חדש בשל מסלולה של הרכבת הקלה

חדשות כיפה אורי פולק 28/05/11 23:12 כד באייר התשעא

ריקוד הדגלים יעבור בשכונת שייח' ג'ראח
ePublicist-cc-by-nd אילוסטרציה, צילום: ePublicist-cc-by-nd אילוסטרציה

ריקוד הדגלים המסורתי המתקיים מדי שנה ביום ירושלים, יחלוף השנה בתוואי חדש, זאת בשל מסלולה של הרכבת הקלה בירושלים. כ-50,000 בני הציונות הדתית צפויים לצעוד השנה החל מקבר שמעון צדיק הממוקם בשכונת שייח' ג'ראח, דרך שער שכם וממנו עד לרחבת הכותל המערבי, בה יתקיים הטקס המרכזי של האירוע.

כבר בשנה שעברה, בשל עבודות התשתית להקמתה של הרכבת הקלה, גיבשו מארגני המצעד תוואי חלופי למסלול הקבוע. המסלול הקבוע עובר מדי שנה לאורך רחוב יפו ובכיכר צה"ל שבירושלים, שם הוא מתפצל לצעדה נפרדת לגברים ולנשים - הגברים נכנסים לעיר העתיקה דרך שערי שכם והאשפות והנשים צועדות דרך שערי יפו וציון. בסופו של דבר, כולם מגיעים אל רחבת הכותל, בה מתקיים האירוע המרכזי.

בתנועת "עם כלביא", אשר יזמו את המסלול החדש ואף איימו לעתור לבג"ץ במידה והוא לא יאושר, דווקא מרוצים מהתוצאות בשטח. אשי הורוביץ, חבר התנועה, מציין כי הצועדים אינם חוששים מחיכוכים עם האוכלוסייה הפלסטינית. "לא באנו בשביל חיכוכים. אנחנו שמחים לבוא לחזק פה את האחיזה בשמעון הצדיק", ציין הורוביץ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן