ריבלין גינה את בן ארי על קריעת "הברית החדשה"

יו"ר הכנסת תקף את ח"כ מיכאל בן ארי על שקרע את "הברית החדשה" שנשלחה לח"כים על ידי מיסיונרים. בן ארי בתגובה: "החנופה של יו"ר הכנסת לאותם מיסיונרים עוברת כל גבול"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/07/12 12:15 כח בתמוז התשעב

ריבלין גינה את בן ארי על קריעת "הברית החדשה"
איתמר בן גביר, צילום: איתמר בן גביר

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, גינה היום (ד') את מעשהו של ח"כ מיכאל בן ארי, שקרע אתמול את ספר הברית החדשה שנשלח על ידי מיסיונרים לכלל חברי הכנסת. בפתח ישיבת הכנסת אמר היום ריבלין כי הוא "מגנה כל ביזוי של כתבי קודש מכל דת, ובכלל זה את המעשה של קריעת ספר הברית החדשה בידי חבר כנסת אמש, כל ספר קודש חשוב למאמיניו".

ריבלין הוסיף כי "נתאר לעצמנו, מה היה קורה אילו היה חבר פרלמנט ממדינה אחרת שורף את התנ''ך מתוך מחשבה שנשלח אליו כפרובוקציה. הדמוקרטיה היא חופש הביטוי אך לא חופש ההפקרות כלפי רגשותיהם של מאמינים מדתות אחרות, וחופש האמונה והפולחן הוא מיסודות המדינה".

ח"כ בן ארי אמר בתגובה כי "מאכזב שדווקא יו"ר הכנסת בחר לשתוק ולא להגיב - דבר שלא הותיר לי ברירה אלא לפעול בנדון. בשם הברית החדשה נרצחו מליונים של יהודים, הספר המתועב הזה הניע טבח של יהודים באינקוויזציה ולאורך כל ההיסטוריה, מי ששלח את הספר לחברי הכנסת רצה לדרוך על גופותיהם של מליוני הקדושים שנרצחו בשל יהדותם ואין ספק שהתגובה שלי הייתה במקום ובזמן וראוי שכל חברי הכנסת היו משליכים את הספר לפח".

עוד אמר בן ארי כי "החנופה של יו"ר הכנסת לאותם מיסיונרים עוברת כל גבול. חנופה לגורמים כאלה גם לא מובילה לשום מקום ולשום תפקיד".