רחל פרנקל: דמם של מוחמד אבו חדיר ויהודה גליק אינו הפקר

רחלי פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל הי"ד דיברה בעצרת תנועות הנוער לזכר יצחק רבין ואמרה: "אסור שלמישהו יהיה רושם שדמם של מוחמד אבו חדיר או של יהודה גליק הוא הפקר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/11/14 21:28 טו בחשון התשעה

רחל פרנקל: דמם של מוחמד אבו חדיר ויהודה גליק אינו הפקר
דוברות בני עקיבא, צילום: דוברות בני עקיבא

הערב (מוצאי שבת) משתתפים עשרות אלפים בעצרת תנועות הנוער לזכר ראש הממשלה יצחק רבין שנרצח לפני 19 שנה. בעצרת משתתפים חניכים מתנועת הנוער בני עקיבא וכן רחלי פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל שנחטף ונרצח ביוני האחרון.

בדבריה, התייחסה פרנקל לימי החתימה על הסכם אוסלו, ימים שהסתיימו ברציחתו של יצחק רבין. לדבריה, "בימי אוסלו רבים חשו קרע ומחלוקת חריפה. מתוך דאגה עמוקה לשלומה של מדינת ישראל יצאנו למחות. התווכחנו, חלקנו בכל תוקף. עד היום רבים, ואני בתוכם, אינם מזדהים עם הרבה ממה שמכונה מורשת רבין, אבל כל אחד שהיה בוגר דיו זוכר היכן היה בשעת הרצח".

"בשולי המחאה ההיא היו צלילים זרים שצרמו לנו כבר אז ובמבט לאחור נהיינו רגישים להם יותר", הוסיפה פרנקל. "אם נשמעים בקרבנו צלילים המתירים דמו של מישהו, אפילו אלה שוליים סהרוריים, הרי שעלינו למחוק ולחנך ולתקן ולאהוב. אם ביקורת הופכת להשתלחות ומחלוקת להתרת דם, בין אם יהיה זה דמו של הנער מוחמד אבו חדיר או של יהודה גליק, אסור שלמישהו יהיה רושם שדמם הפקר".

לעצרת הגיעו אלפי חניכי תנועת בני עקיבא מכל רחבי הארץ. בעצרת, שנערכה בסימן 'זוכרים את הרצח, נלחמים על הדמוקרטיה', נאמו בין היתר מזכ"ל בני עקיבא לשעבר הרב יונה גודמן, רחלי פרנקל, נשיא המדינה ראובן ריבלין ואורנה בנאי.

דני הירשברג מזכ"ל תנועת בני עקיבא: "צריך להיות בככר כדי להבין שיש כאן חיבור של אמת בלבבות. אין וויתור על דרך ועל דעות יש רצון כן ואמיתי לבניית חברה אחראית המבינה כי למען עתידנו חייבים ללכת יחדיו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן