רחלי פרנקל תעיד: כך איראן וסוריה רצחו את נפתלי

340 מיליון דולר, זה הסכום אותו תובעת משפחת פרנקל מאיראן וסוריה על חלקן ברצח נפתלי הי"ד. בארגון 'שורת דין' שלוקחים חלק בתביעה ומרים שמטרת ההליך המשפטי היא לעצור את "זרימת הכספים לארגונים ובכך להכריע את הטרור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/16 13:01 ו בכסלו התשעז

לפני יותר משנתיים נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגיל-עד שאער, נחטפו ונרצחו על ידי מחבלי חמאס. אמו של נפתלי, רחלי פרנקל, תעלה היום לדוכן העדים בבית המשפט הפדרלי המחוזי בוושינגטון, ותעיד במסגרת תביעה שהגישה המשפחה, בעזרת ארגון 'שורת דין', נגד איראן וסוריה שמימנו את פעולת הטרור. התביעה תהיה על סך 340 מיליון דולר

התביעה בארה"ב התאפשרה, מאחר ונפתלי הי"ד היה אזרח אמריקאי. במסגרת עדותה תתאר פרנקל את האירועים שהובילו עד לרציחתו של בנה עם שני חבריו בקיץ 2014. מלבד עדותה, יוצגו לבתי המשפט חומרים מודיעניים הקושרים את איראן וסוריה לפעולת הטרור של חמאס. על פי החומרים שתי המדינות העבירו יחד כ- 220 אלף ש"ח שהולבנו באמצעות ארגון צדקה שפועל ברצועת עזה.

בתצהיר שהוגש לבית המשפט, כתבה פרנקל, "אני נעשית מבועתת רק מהמחשבה על הפחד שנפתלי עבר לאחר שהבין שנחטף ועל מה הרגיש וחשב באותו רגע שבו נורה. קשה לי לחשוב על חבריו של נפתלי חווים חוויות כאשר הוא לעולם לא יזכה לחוות אותן".

(צילום: באדיבות המשפחות)

יו"ר ארגון 'שורת דין', עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר אמרה כי המחבלים שרצחו את הנערים "קיבלו את הכסף מעמותת צדקה של חמאס. שוב אנו עדים לכך שהכסף הוא החמצן לטרור, ואם נעצור את זרימת הכספים לארגוני הטרור נוכל להכריע את הטרור. איראן וסוריה הן אבות מימון ארגוני הטרור. אנחנו נמשיך להילחם בהן ולפגוע בהן בכל דרך אפשרית - ונביא אותן להבין שיש מחיר לדם יהודי"

יש לציין שתביעות דומות שהוגשו בעבר באמצעות 'שורת דין', התקבלו על ידי בתי המשפט. במאי 2012 קיבל בית המשפט בארצות הברית את תביעת 'שורת הדין', וחייב את סוריה לשלם 323 מיליון דולר למשפחת וולץ הישראלית-אמריקאית, שבנה דניאל נרצח ב-2006 בתל אביב, בפיגוע שביצע הג'יהאד האסלאמי בתמיכת סוריה.

ביולי 2014 פסק בית משפט פדרלי בוושינגטון כי קוריאה הצפונית ואיראן סייעו לחזבאללה במלחמת לבנון השנייה, ועליהן לפצות נפגעים של ירי הרקטות מלבנון לישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן