רחלי פרנקל: תנוח בשלום ילד שלי

הורי שלושת החטופים הספידו את ילדיהם. אורי יפרח: "אתה קדוש, הייתה בחייך קדוש, נתת כוחות לכל כך הרבה אנשים. עכשיו תתן גם לנו בבית כוחות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/07/14 15:00 ג בתמוז התשעד

רחלי פרנקל: תנוח בשלום ילד שלי
הלל מאיר - סוכנות תצפית, צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית

ההספדים של הנערים החטופים לא משאירים עין יבשה. אביו של אייל יפרח, אורי, הספיד את בנו שנרצח בידי מחבלים סמוך לחלחול. “אתה קדוש. לא סתם זכית לחיבוק של כולם. הייתה בך אהבה מיוחדת לכל אדם, לא משנה איפה".

"היית מופת להורים שלך", אמר. “הם מתגעגעים אליך, הם רוצים אותך לידם, שתבוא ותחבק אותם. תחבק את אימא".

"אימא אמרה שאתה עכשיו ליד הקב"ה ממש. היא אמרה שתלחש לו, תבקש ממנו שייתן לה כוח. שייתן לכולנו כוח. קשה לנו בלעדיך. תבקש שייתן לנו כוח", הוסיף בדמעות. "אתה קדוש, היית בחייך קדוש. נתת כוחות לכל כך הרבה אנשים. עכשיו תתן גם לנו בבית כוחות”.

אביו של גיל-עד שער, אופיר, דיבר בהלוויתו בטלמון. “גדלותיכם הפילה מחיצות ואיחדו את עם ישראל. מי היה מאמין שתהפוך לגיבור ישראל בעודך נער".

"הספקתי לשוחח איתך לפני צאתך הביתה”, סיפר אופיר שער על שיחתו האחרונה, רק רגע לפני החטיפה והרצח. "שמעתי אותך מפוייס ואוהב. חיכיתי לשובך ועכשיו אתה שב אלנו", אמר. "אימא ואני ניצבים בפני אתגר חיינו. בעומדי לפניך אני מבקש ממך סליחה ומחילה. סלח לי בן אהובי אם חלילה שגיתי ופגתי. כולנו כואבים יחד, אבל נמשיך ונתחזק. החוטפים רצו להפריד בינינו אבל אנחנו נמשיך ונתחזק".

אימו של גיל-עד, בת גלים שער, הספידה אותו ואמרה "לא רק אני שותקת. גם הדגים שכל כך אהבת שותקים. כל כך הקפדנו לומר את השם שלך עם מקף כדי שלא יצא 'גלעד' ומי חלם שבגיל 16 נקים גלעד לזכרך.

"ילד עם שאיפות כל כך גדולות, כל כך הרבה חלומות. היה ברור שתצליח בחיים, ועדיין לא הבנו כמה תצליח להעלות את העם למעלה. הכל בזכותך ולעילוי נשמתך. האמונה שנתנה לנו כוח היא שתיתן לנו כוח להמשיך הלאה.

הקב"ה. נתת לנו שישה פקדונות יקרות, שישה ילדים. הרגשתי זכות גדולה כל השנים להיות אימא לילדים הללו. עכשיו אנחנו נדרשים להחזיר את הפיקדון. פיקדון כל כך קצר מועד".

(אילוסטרציה צילום: פלאש 90)

אברהם פרנקל, אביו של נפתלי פרנקל הי"ד הספיד את בנו "מספרים לנו שלא הייתה תחושה כזו בעם ישראל כבר הרבה זמן. כמות האהבה וההזדהות בלתי נתפסת. שלושה נערים שנרצחו בדם קר פרצו מסלול בנימים הדקים של העם שלנו. גורמים לכולנו להיות אנשים טובים יותר, יהודים טובים יותר. נסתרות דרכי האלוקים אבל דרכך הובילה את העם קדימה ובכך יש נחמה”.

"נפתלי, אחרי כל המילים הגדולות אתה בטח מבין מה אני מתכוון. אימא, אני והאחים והאחיות שלך, וכל המשפחה, אנחנו לא שוכחים, ולו לרגע אחד. אתה הילד שלנו ותמיד תהיה. נוח בשלום בן יקר שלי”, אמר אברהם פרנקל.

רחלי פרנקל, אימו של נפתלי פרנקל, פנתה לחיילים. “חיילים יקרים, אנשי כוחות הביטחון. חיילים יקרים, אנחנו עדיין מודים לכם מאוד. הבטחתם שתביאו אותם והבאתם. גם זה חסד גדול וזה לא מובן מאליו. מהיום הראשון אמרנו שגם אם זה יגמר רע הקב"ה השפיע עלינו שפע ברכה. אנחנו משופעים באנשים מופלאים מאין כמותם”.

"תנוח בשלום ילד שלי. אנחנו נלמד לשיר בלעדיך. את הקול השני שלך תמיד נשמע בתוכנו”, אמרה רחלי פרנקל.