רחובות: האיחוד הלאומי-הבית היהודי ואגודת ישראל משלבים זרועות

לאחר שיצרו רשימה מאוחדת בצפת ובנצרת עילית יחד עם חסידי חב"ד, רקמו אנשי האיחוד הלאומי-הבית היהודי ברחובות ריצה משותפת עם סיעת אגודת ישראל ואנשי חב"ד בעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/13 12:36 יג בתשרי התשעד

רחובות: האיחוד הלאומי-הבית היהודי ואגודת ישראל משלבים זרועות

כשבועיים לאחר שיתוף הפעולה בין אנשי האיחוד הלאומי וחב"ד בעיר צפת, רקמה המפלגה שיתוף פעולה מיוחד במינו ברחובות - ריצה משותפת בבחירות המקומיות של מפלגת הבית היהודי-איחוד לאומי ואגודת ישראל יחד עם אנשי חב"ד בעיר. בראש רשימת הבית היהודי-איחוד לאומי עומד אמיתי כהן, יו"ר הפורום הדתי לאומי ברחובות, מי שעמד בראש רשימת האיחוד הלאומי-תקומה בעיר במשך חמש השנים.

כיום מוביל כהן את רשימת הבית היהודי-איחוד לאומי שסוחפת אחריה קהלים רבים בעיר. בראש רשימת אגודת ישראל בעיר עומד פנחס הומינר. את המהלך המשותף רקמו השניים במשך זמן מה, ולאחר מכן הוחלט להציע גם לאנשי חב"ד ברחובות להצטרף למהלך. משנענו בחיוב, הורכבה רשימה משותפת לשלושת השותפים.

אמיתי כהן, יו"ר סניף האיחוד הלאומי-הבית היהודי ברחובות: "המהלך המדהים הזה של הריצה המשותפת עם אגודת ישראל יחד עם אנשי חב"ד, נציגי שכונות וקהלים נוספים בעיר, משקף תמונה הפוכה מהתמונה שמנסים להמשיך ולצייר לעם ישראל. הרעיון הגדול הוא להביא לחיבור אמיתי בין קהלים שונים. ניסינו והצלחנו להביא לרשימה מאוחדת ומרשימה לעיר רחובות".

כאמור, זהו לא החיבור הראשון בין אנשי האיחוד הלאומי לבין נציגי ציבורים נוספים ברשויות המקומיות. בצפת נוצר חיבור בין אנשי חב"ד לבין אנשי האיחוד הלאומי שזכה לברכת הדרך מהרב שמואל אליהו בהרמת כוסית שנעשתה בביתו ערב ראש השנה יחד עם השר אורי אריאל ונחי אייל. כמו-כן, בנצרת עילית זוכה הרשימה המשותפת לאיחוד הלאומי-הבית היהודי ולחב"ד לתמיכה רחבה ולהערכה רבה בקרב אנשי העיר.

נחי אייל, מנכ"ל האיחוד הלאומי-הבית היהודי, אומר כי "החיבורים האלו מקורם בהבנה שרב המחבר על המפלג. ישנה הבנה וראייה משותפת בינינו, מתוך הכרה שהדרך הטבעית היא הליכה משותפת. המפלגה תמשיך בדרכה הייחודית של חיבור עם קהלים רחבים, וצבורים רבים שעד היום לא זכו לחיבוק אמיתי".