רזי ברקאי לשמחה גולדין: "אמא ערבייה שכולה היא כמו אמא יהודייה שכולה"

בלי בושה אמר הבוקר רזי ברקאי לאביו של הדר גולדין ז"ל, כי רגשות של אמהות שכולות ישראליות זהים לרגשותיהן של אמהות שכולות פלסטיניות. גולדין לרזי: "אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/02/16 09:40 כט בשבט התשעו

רזי ברקאי לשמחה גולדין: "אמא ערבייה שכולה היא כמו אמא יהודייה שכולה"
פלאש90, צילום: פלאש90

פרופ' שמחה גולדין, אביו של החייל הדר גולדין הי"ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס, תקף הבוקר (ב') במילים חריפות את שדרן גלי צה"ל רזי ברקאי. זאת כיוון שברקאי השווה אתמול בראיון עם השר גלעד ארדן, בין כאבן של משפחות חללי צה"ל שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, ובין כאב משפחות המחבלים שישראל מעכבת את הבאתם לקבורה.

"תאר לעצמך משפחות ישראליות שמחכות עד בוש כדי שגופות היקירים שלהן יגיעו, מבחינת הרגשות של המשפחות, מבחינת ההרגשה של המשפחות" כך אמר אתמול ברקאי בראיון עם גלעד ארדן.

באמצע ראיון שהתקיים הבוקר עם גולדין, החליטו בגל"צ להעלות לשידור את רזי ברקאי, על מנת שגולדין יגיב לדבריו מאתמול. "אני מקווה שישנת טוב בלילה" אמר לו גולדין, שכעס מאוד על התבטאותו.

"ברגע שמדובר במשפחות שכולות, אני מוריד את הכובע" אמר ברקאי לגולדין, כביכול במטרה להתנצל. " מה שאמרת היה נורא ואיום" הגיב לו גולדין והוסיף כי "אנחנו נמצאים במאבק להוכיח שיש הבדלים עצומים בינינו לבין אויבינו, ובגלי צה"ל רזי ברקאי משווה את רגשותיהם שלנו מול רגשות של אויבים".

ברקאי חזר על דבריו ואמר כי הראיון אתמול התייחס לכוח ההרתעה של ישראל כאשר היא מחזיקה בגופות של מחבלים. "תתנצל על מה שאמרת" תקף גולדין את ברקאי, אך ברקאי המשיך בשלו ואמר כי "מבחינת התחושה של האם השכולה זה אותו דבר, מבחינת הרגשות של אמהות שכולות פלסטיניות ואמהות שכולות ישראליות".

הדבר רק הרגיז יותר את פרופ' גולדין שלא הבין: "איך אתה משווה בין לאה גולדין לבין האמהות של מחבלות?". גולדין ציין בפני המאזינים ורזי כי בתור חייל לשעבר בצה"ל, וכן בתור אח שכול ועובד גל"צ הוא אינו יכול לומר דברים כאלה. "אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר?" סיכם גולדין.