"רזי ברקאי הוא הסימפטום לבעיה ששמה גלי צה"ל"

בעקבות התבטאותו של השדר הפופולרי, אומר יו"ר ארגון נפגעי הטרור, מאיר אינדור, כי גל"צ הפכה לבית של אנרכיסטים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/02/16 12:47 כט בשבט התשעו

"רזי ברקאי הוא הסימפטום לבעיה ששמה גלי צה"ל"
פלאש90, צילום: פלאש90

"רזי ברקאי הוא הסימפטום לבעיה ששמה גלי צהל" כך אמר מאיר אינדור בשיחה לאתר 'כיפה', יו"ר ארגון 'אלמגור', ארגון נפגעי הטרור, בעקבות התבטאותו של השדרן רזי ברקאי, שהישווה הבוקר (ב') בראיון עם פרופ' שמחה גולדין, את רגשותיהן של אמהות שכולות, לאמהות של מחבלים פלסטינים.

אינדור אמר כי גלי צה"ל הפך לביתם של המבקרים את הצבא ואת התנהלותו, בצורה גורפת וחריפה: "גלי צה"ל בשנים האחרונות, הפכה להיות הבית של האנרכיסטים היוצאים להפגין נגד חיילי צה"ל, זהו כלי ביטוי למחבלים בעבר, ועורכי דינם של אלה בהווה. חיילי צה"ל שומעים שם ראיונות שגרתיים עם נציגי האוייב, מהרש"פ ועד החמאס שמסבירים בטוב טעם, בעזרת מראיינים אוהדים מדוע הפלסטינים צודקים וישראל כובשת".

אינדור הוסיף כי בארגון אלמגור, עוד זוכרים את הקמפיין שהובילה התחנה למען עסקת שליט תוך התעלמות, לדבריהם, מהמשפחות השכולות שהתנגדו "ניסינו לשנות זאת בתקופת אלוף שטרן כראש אכ"א ואבי בניהו כמפקד התחנה".

אינדור מספר ל'כיפה' כי המצב אליו הגיעה גל"צ, הוא כתוצאה מאופי החיילים המשרתים בה, שלדבריו אינם מונעים מהרצון לשרת באמת ובתמים את הציבור הישראלי, אלא להתקדם בתעשיית העיתונות והתקשורת, ולכן נוצרת שם ביצה של צעירים הרחוקים מרגשות של פטריוטיות "לי כעיתונאי לשעבר יש תיאוריה: הבנתי שמשהו בדי אן איי של התחנה מוביל אותה למצבה הנוכחי. בדרך כלל חיילים שמוכנים לשרת שם, במקום להיות לוחמים, בנוי מיסודות של אגוצנטריות ופחות מרגש של שירות למען העם".

לבסוף ציין אינדור, כי קריאתו של אורי אורבך ז"ל, לצעירים דתיים לשרת בגלי צה"ל, לא באמת שינתה במשהו את התחנה, שכן רוב הצעירים מהציונות הדתית, מעוניינים לשרת ביחידות קרביות כלוחמים ומפקדים מאשר לקדם קריירה אישית: "אני יודע כמה זמן לקח לאורי אורבך לשכנע צעירים דתיים לוותר על יחידות קרביות, ולחתור לגלי צהל. כל זאת, תחת הסיסמא ׳הטובים לתקשורת׳. אבל אצל הרוב בגלי צה"ל, לשרת שם זו שאיפת חיים, וכך נוצרת שם ביצה של צעירים הרחוקים מרגשות לאומיים ופטריוטיים".