רות קלדרון: יש עתיד ממשים את חזונו של הרב קוק

קורצים לדתיים. לאחר שהתפרסם כי ביש עתיד הקימו מטה ציוני דתי, טוענת חברת הכנסת רות קלדרון כי המפלגה מממשת את חזונו של הרב קוק בשילוב בין דתיים לחילונים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/01/15 19:13 א בשבט התשעה

רות קלדרון: יש עתיד ממשים את חזונו של הרב קוק
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ב'יש עתיד' ממשיכים בניסיונות למשוך את הדתיים למפלגתם. לאחר שהבוקר (ד') פורסם ב'כיפה' כי 'יש עתיד' פתחו מטה ציוני דתי במטרה לשכנע את הדתיים להצביע למפלגתם, היום בצהריים מוציאה חברת המפלגה ח"כ רות קלדרון התבטאות מעניינת שמלמדת על חשיבות הציונות הדתית למפלגה.

בכנס בחירות לנוער בירושלים אמרה רות קלדרון כי "ב'יש עתיד' יושבים חברי כנסת דתיים וחילונים ביחד ומלבנים ביניהם בצורה מעמיקה ואמיתית את הסוגיות השונות בנושא דת ומדינה. זהו, לדעתי, מימוש חזונו של הרב קוק, שקרא לשילוב אמיתי בין חובשי כיפות לשאינם".

את הדברים אמרה רות קלדרון בפאנל במכון לב, ביוזמה של עלון השבת עולם קטן. מדובר בכנס בו השתתפו בין היתר גם איילת שקד ובצלאל סמוטריץ.

הבוקר פורסם ב'כיפה' כי מפלגת יש עתיד מנסה לקרוץ לציונות הדתית ולנסות לקחת חלק מקולות הבית היהודי. על רקע התייצבות הבית היהודי על כ-16 מנדטים, במפלגתו של יאיר לפיד פותחים מטה ציוני דתי בניסיון להתמודד ראש בראש על הקולות של הציבור הדתי.

יש עתיד הקימה בימים האחרונים מטה ציוני דתי שכולל בין היתר את שלושת הח"כים המזוהים באופן הנרחב ביותר עם הציונות הדתית - הרב שי פירון, עליזה לביא, והרכש החדש - אלעזר שטרן.

ההחלטה נובעת מכך שב'יש עתיד' מרגישים שרשימת הבית היהודי אינה מייצגת את הציבור הדתי לאומי מכיוון שהאחרונים עוסקים רק בענייני הקשורים לדבריהם ביהודה ושומרון.

המטרה כי כפי הנראה לפנות לזרם המתון בציונות הדתית, ולשם כך נרכשו כבר השבת שטחי פרסום בעלוני השבת ובעיתוני הימין וייתכן שאף ישתמשו בססמה ישנה של הבית היהודי - הדתיים הנורמליים.