רותי גיליס: "הקב"ה החליט שיש לי עוד מה לעשות בעולם"

רותי גיליס, אלמנתו של שמואל גיליס שנרצח בפיגוע ירי לפני 15 שנה, ניצלה מפיגוע דומה באותו הציר בדיוק. "שמעתי שתי יריות. נעצרתי וראיתי מחבל עומד עם רובה. בשניות שאני התלבטתי - הוא ברח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/10/16 11:10 כח בתשרי התשעז

רותי גיליס: "הקב"ה החליט שיש לי עוד מה לעשות בעולם"
דוברות הר חברון, צילום: דוברות הר חברון

רותי גיליס מכרמי צור, אלמנתו של ד"ר שמואל גיליס הי"ד, משחזרת את ניסיון הפיגוע שעברה אמש, בשעה שנסעה באותו ציר בדיוק בו נרצח בעלה לפני כ- 15 שנה. "נסעתי מכיוון כרמי צור עם חמותי, אמו של שמואל", סיפרה בראיון לגלי צה"ל והוסיפה שכשהגיעה לצומת כרמי צור, ראתה "אור מרחוק, נעצרתי ושמעתי שתי יריות. בעודי מתבוננת ראיתי מישהו חמוש מעבר לצומת, מחבל עומד עם רובה. בשניות שאני התלבטתי - הוא ברח, ואני פניתי לדרכי. הצומת היה חשוך וריק. הקדוש ברוך הוא החליט שיש לי עוד מה לעשות בעולם. אולי היה למחבל מעצור בנשק".

ד"ר שמואל גיליס, נרצח בפיגוע ירי בכביש 60 לפני 15 שנה. רותי, אלמנתו, דיווחה כי נורו לעבר מכוניתה יריות מרכב חולף באותו הכביש. כוחות צה"ל שהגיעו לזירה החלו לסרוק את האזור, מצאו שני תרמילים והמשיכו בחיפושים, במטרה ללכוד את המחבל. איש לא נפגע מהירי, ולא נגרם נזק.

בבוקר שאחרי הירי על רכב בסמוך לכרמי צור אומר מ"מ ראש המועצה האזורית גוש עציון וסגן ראש המועצה, משה סוויל: "אתמול בשעות לילה מאוחרות חזרתי מפגישה לילית עם מח'ט חטיבת עציון והנהגת הישוב כרמי צור בעקבות אירוע הירי המצמרר שהתרחש אתמול, לא מפסיק לחשוב איזה נס היה לרותי (אלמנתו של ד"ר שמואל הי"ד) ואמו של עמנואל הי"ד שגם היא הייתה ברכב. אנחנו קמים לבוקר מלא הודיה על הנס הענק שהיה למשפחת גיליס ולכל בית גוש עציון , אבל לא מפסיקים לחשוב מה היה קורה אם חס וחלילה. אסור להבליג על שום פיגוע ונסיון פיגוע בכבישים. התעלמות מזריקות אבנים בכביש תייצר עוד הזדמנויות לירי על הכביש. אסור לאפשר את המשך הטרור על הכביש".