רוצים להפעיל מזנון בתיכון חילוני? דאגו למזון כשר

סגן ראש עיריית הרצליה, צבי וייס, דרש מעיריית הרצליה כי חלק מתנאי ההפעלה של המזנונים בתיכונים בעיר תהיה שמירת הכשרות. "זהו דבר סביר ואלמנטרי שבמקום ציבורי יהיה מזון כשר"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/08/15 12:32 כז באב התשעה

רוצים להפעיל מזנון בתיכון חילוני? דאגו למזון כשר
shutterstock;mertcan, אילוסטרציה, צילום: shutterstock;mertcan, אילוסטרציה

מעוניינים להפעיל מזנון בתיכונים החילוניים בהרצליה? דאגו שהמזון יהיה כשר. כך דורש סגן ראש עיריית הרצליה, ויו"ר סיעת הבית היהודי בעיר, צבי וייס.

וייס העלה את הנושא לדיון ביום שני שעבר בוועדת המכרזים העירונית, בה הובא לדיון אישור להפעלה ולניהול מזנונים בתיכון "היובל" ובתיכון "הראשונים" בעיר, כך דווח בידיעות השרון.

וייס ציין במסגרת הדיון, כי קיים צורך להכניס סעיף של התחייבות לממכר מזון כשר למסגרת ההסכם, שכן לטענתו "מן הדין שאחד מתנאי ההפעלה יהיה שבמזנונים אלה תישמר הכשרות".

"בבתי הספר האלה לומדים מאות תלמידים, שלרבים מהם חשובה הכשרות", אומר סגן ראש העירייה. "בעבור הילדים האלה, שבאים לרוב מבתים ששומרים על כשרות, חשוב שבמזנונים יימכר מזון כשר מכל סוג שהוא, כולל כריכים כשרים".

וייס עדיין לא קיבל מענה לפנייתו, אך לדבריו, הוא "לא מצפה שיהיו תגובות סותרות. זה דבר סביר ואלמנטרי שבמקום ציבורי, בעיקר איפה שיש ילדים, יהיה מזון כשר. אינני יודע מה היה בעבר עם המזנונים בבתי הספר הללו, אך אני חושב קדימה, וחשוב שכשהולכים לעשות הסכם, יהיה סעיף להתחייבות לממכר מזון כשר. מדובר על הבהרה של נהלים בגוף ציבורי. לפני שכל העסק יוצא אל הפועל, אני רואה חשיבות בלעקוב אחד ההסכם ולוודא שכך יהיו הדברים, ושאכן המזנונים בתיכונים 'היובל' ו'הראשונים' ימכרו אך ורק אוכל כשר לתלמידים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן