רוצים להיקבר ליד הרב אלישיב

החברה קדישא בירושלים מדווחת על עלייה משמעותית בביקוש להיקבר סמוך לקברו של "פוסק הדור", הרב יוסף שלום אלישיב, שנפטר בשבוע שעבר. ואולם, מקומות הקבורה ישוריינו ככל הנראה לרבנים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/07/12 10:23 ד באב התשעב

רוצים להיקבר ליד הרב אלישיב
ויקיפדיה העברית, צילום: ויקיפדיה העברית

החברה קדישא בירושלים מדווחת על עלייה היסטרית בביקוש להיקבר באזור חלקתו של הרב יוסף שלום אלישיב, "פוסק הדור" שנפטר בשבוע שעבר ונקבר בהר המנוחות בירושלים. בחברה קדישא סיפרו לעיתון "מעריב" כי הביקוש מגיע בעיקר מצד קהל חרדי - אך גם מצד חילונים המבקשים את חברתו של הרב אלישיב, גם לאחר המוות, בחלקה י"א של הר המנוחות.

על אף הביקוש הרב, בחברה קדישא אומרים כי המקום הפנוי שקיים בסמוך לקברו של הרב יישמר רק לאישים חשובים נוספים. גבי שיינין מהחברה קדישא ציין כי "יש ויהיו גם בהמשך המון אנשים שירצו להזמין מקום בסמוך לרב אלישיב, אבל להערכתי המקומות האלו יינתנו רק לרבנים גדולים באמת".

גורם המקורב לחצרו של הרב אלישיב סיפר כי שורה של אישים דתיים וחילונים פנו למשרדי החברה קדישא וביקשו לשריין חלקת קבורה באזור מקום קבורתו של הרב אלישיב. לעת עתה, טרם אושרה בקשה שכזו. "מי שיקבלו בסופו של דבר את הקבורה בסמוך לרב הם בעיקר אנשים מחו"ל או רבנים אחרים", אמר הגורם לעיתון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן