רוצים להגיע לקבר של רבי נחמן? שלמו 100 דולר

הצעת חוק שהוגשה לפרלמנט האוקראיני מבקשת לגבות תשלום יומי בכניסה לקבר של רבי נחמן מאומן. בתוך החסידות טוענים כי יש גורמים יהודיים המעוניינים לעשות יד עם המדינה ולגרוף מיליונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/14 07:43 יט בשבט התשעד

רוצים להגיע לקבר של רבי נחמן? שלמו 100 דולר

הצעת חוק חדשה שהוגשה לפרלמנט האוקראיני מעוררת סערה בימים האחרונים בחסידות ברסלב, כך פורסם בynet אמש (א').

על פי ההצעה העלייה לקבר רבי נחמן בעיירה אומן תהיה תמורת תשלום של כ-100 דולרים אמריקאים ביום כשהמתחם יגודר ויתוחם כך שניתן יהיה לגבות את התשלום. על פי הפרסומים ההכנסות ישמשו למימון שירותי הבריאות, ההצלה והתברואה במקום.

מבחינת החסידית המקפידים לשהות במקום בראש השנה, מדובר בהוצאה משמעותית של מאות דולרים לאדם בנוסף לעלות כרטיס הטיסה והאירוח במקום. חסידים המתגוררים באומן טוענים כי מדובר בגורמים המבקשים לעשות יד עם המדינה ולגרוף רווחים כספיים אדירים בלי הצדקה. אחד החסידים המתגוררים במקום הסביר לכתב קובי נחשוני כי רבנים ועסקנים בברסלב גילו את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בהפעלת המקום על ידי המדינה, והם שהציעו לחברי הפרלמנט ליזום את המהלך בתקווה כי בעתיד יהפכו לזכיינים האחראים על תפעול האתר.

"הרי בישראל איש לא היה מעלה בדעתו לגבות תשלום, למשל, על עלייה לציון קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון", אמר. "גם כאן צריך להיות חופש דת וחופש פולחן. לצערי, כמה מחבריי הטובים ביותר שותפים למזימה הזו. הם רוצים להשתלט על ברסלב כולה".

לדבריו, הדבר מקומם עוד יותר מאחר ש"ממשלת אוקראינה לא השקיעה וגם לא תשקיע אפילו שקל אחד בשיפור התשתיות כאן, או בכל דבר אחר לטובת החסידים. בינתיים היא רק גורפת רווחים נאים מהשהות שלנו, במיוחד בתקופות העמוסות בשנה - ועכשיו לא מסתפקת בזה, ורוצה להטיל עלינו מסים נוספים".

שמעון בוסקילה, מנכ״ל "מרכז ברסלב העולמי באומן", הבטיח לפעול בכל דרך אפשרית בתוך הפרלמנט ומחוצה לו, להסרת החוק מסדר היום - בפגישות עם יוזמיו, פנייה לארגוני זכויות אדם במדינה ובאירופה כולה ועוד. לדבריו, "ההצעה מהווה הפרה של חוקי יסוד כגון חופש האדם וחירותו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן