רוצחו של ברוך מזרחי שוחרר בעסקת שליט

חודשיים לאחר רצח קצין המשטרה והמודיעין המצטיין, סגן ניצב ברוך מזרחי במחסום תרקומיא, הותרו היום לפרסום פרטי פענוח הרצח

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 23/06/14 14:30 כה בסיון התשעד

רוצחו של ברוך מזרחי שוחרר בעסקת שליט
דוברות משטרת ישראל, צילום: דוברות משטרת ישראל

מפרטי המקרה, עולה כי לפני חודש וחצי, עצרו השב"כ והימ"מ את שני החשודים בביתם, אב ובן, פעילי חמס מהכפר עידנא הסמוך לחברון, כאשר אחד החשודים הינו ממשוחררי עסקת גלעד שליט. בחקירה סיפרו השניים כי רצו להיות שאהידים, הבן היה אחראי על ביצוע התצפית, והאב היה היד על ההדק שרצח את מזרחי ברובה קלנצ'יקוב.

"רעיון שחרור המחבלים הגיע אל קיצו" כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו, "כשממשלת ישראל משחררת מחבלים, באותו רגע אנו גוזרים את דינם של משפחות שלמות רק שאין לקרבנות עדיין פנים ושמות. אחרי 30 שנה ברור שלישראל אסור לשחרר יותר מחבלים, בשום סיטואציה, נקודה. היום אנחנו צריכים לומר בקול ברור: לא משחררים יותר מחבלים"

כזכור, לפני כחודשיים, נרצח בליל הסדר ברוך מזרחי, תושב תל אביב בן 47, שירת בכוחות הביטחון במשך 25 שנה, שם מילא מגוון תפקידים מבצעיים וטכנולוגיים, עד שהגיע לדרגת סגן אלוף ביחידת המודיעין 8200, ובין היתר שימש כראש מדור טכנולוגיות באגף חקירות של חטיבת המודיעין במשטרת ישראל.

מזרחי, הותיר אחריו אישה, הדס וחמישה ילדים, והובא למנוחות בטקס ממלכתי "אהוב שלי, לא ברור איך נקלענו לסיטואציה בה אני נפרדת ממך ומספידה אותך", אמרה הדס מעל קברו של בעלה. "במקום להזדקן יחד כפי שתכננו ולגדל את ילדינו, בשריקת כדור איבדתי אותך, את אהבת חיי. נותרתי רק עם כאב ושבר שקשה לבטא. הילדים שואלים ובוכים ולא מאמינים כמוני. מי ילמד אותם במסירות והתמדה? מי יאהב אתם עד בלי די?".

המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר בהלוויית מזרחי: "במסגרת תפקידך הטבעת חותם ותרמת למשטרה ולאזרחי המדינה. פיגועי הטרור לא ישיגו את מטרתם". הוא הוסיף ופנה לאלמנה: "ברוך בלט והוערך כקצין מקצועי, חרוץ ובעל מוטיבציה גבוהה, שהצליח להוביל ולרתום את פקודיו להצלחה בעמידה ביעדי המשטרה, וזאת בצניעות האופיינית לו, בגישה שירותית, בתבונה וברוחב לב. הכרתי אותך בנסיבות טראגיות אלו כאישה גיבורה ואמיצה. בשיחותיי איתך לאחר האירוע הנורא, נפעמתי מעוז הרוח ומהדרך שבה גוננת על ילדיכם היקרים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן