רוב מכריע של הציבור היהודי מתנגד לנישואי יהודים וערבים

סקר חדש שנערך על ידי מכון סמית חושף כי למעלה מ90% מהציבור היהודי בישראל יעשה הכל כדי למנוע נישואי תערובת עם מוסלמים בקרב ילדיו. עוד מממצאי הסקר, רוב הציבור היהודי בישראל, תומכים בפעילות ארגון יד לאחים הפועל נגד התבוללות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/01/16 14:31 יד בשבט התשעו

רוב מכריע של הציבור היהודי מתנגד לנישואי יהודים וערבים
shutterstock, צילום: shutterstock

הציבור היהודי מעדיף להתחתן רק עם יהודים: סקר חדש שנערך על ידי מכון סמית מראה כי למעלה מ90% מהציבור היהודי בישראל, ימנע נישואים מעורבים של יהודים עם ערבים מוסלמים. עוד מממצאי הסקר, רוב הציבור היהודי בישראל, תומכים בפעילות ארגון יד לאחים הפועל נגד התבוללות. בסקר לא הייתה התייחסות לנישואין עם ערבים נוצריים או עם נוצרים.

הסקר שנערך בשבוע האחרון ע"י מכון סמית ביוזמת ארגון יד לאחים מראה גם כי בקרב הציבור החילוני בישראל, כ20% מהם מכירים באופן אישי זוגות מעורבים של יהודים וערבים, לעומת 12% בלבד בציבור הדתי והחרדי. העמדה כלפיי נישואי תערובת במשתנים מגדריים, כמעט זהה בשני המקרים, כאשר 90% נגד נישואי אדם יהודי עם ערבייה מוסלמית, ו91% נגד נישואיי יהודייה עם ערבי מוסלמי.

בסקר נבדקה גם עמדת הציבור כלפי ארגון "יד לאחים" שנאבק כנגד התבוללות בקרב צעירים יהודיים ונגד ארגונים מיסיונריים. יותר מ50% ציינו שהם תומכים בפעילות הארגון שמבצע "פעילות מונעת התבוללות" בקרב קהלים שונים, עוסק בחילוץ נשים יהודיות שנישאו למוסלמים וחיות בכפרים ערביים ועוד. אך עם זאת, ישנם 21% שמתנגדים לפעילותו של הארגון.

הרב שמואל ליפשיץ, מראשי ארגון יד לאחים, מסר לכיפה כי הוא לא נבהל מהנתון, שלדבריו נובע מהתנגדות של עיתונאים: "רוב מכריע של הציבור היהודי -למעלה מ90% נגד התבוללות. למעלה מחמישים אחוז תומכים בפעילותינו. הפער בין הנתונים נובע כנראה מסטיגמות תקשורתיות קיצוניות, שהודבקו לארגוננו על ידי קבוצות עיתונאים שמתנגדות לתפיסה היהודית הרווחת המתנגדת להתבוללות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן